Aviseringar
Rensa alla

fan de här me fildelning är ju fel


Man kan ju tänka efter vad som är etiskt korrekt, att lyssna på någon annans musik utan att betala för den, eller att tjäna pengar på någon annans musik som ett skivbolag.


   
SvaraCitera

Jellybeans:

tjäna pengar på någon annans musik som ett skivbolag.

Den här låten av The Kinks är ganska rolig om musikindustrin.

The Kinks - The Moneygoround


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

Stöld har med äganderätten att göra. INTE upphovsrätten... intrång på upphovsrätten är inte stöld. Det är att kopiera helt enkelt.

men fatta du TAR något som nån har lagt ned pengar på UTAN o betala om de inte är stöld vet jag inte vad...

är det ok att snatta och köra fort också nu? laglösa slynglar!

Buddah:

Nej, hade det varit stöld så hade de rubricerats som stöld. Det finns en lag mot upphovsrättsbrott. Det är den som gäller. Att kalla piratkopiering stöld är som att säga att det är stöld att gå in i en affär och sätta sig och sy en likadan tröja som hänger i butiken.

asså du fattar ju inte!!! e ju inte alls samma sak!!

min pappa e artist och kommer fan va ruinerad om ni fortsätter förstöra kulturen! fatta!!


   
SvaraCitera

d e cool at downloada till eksempel downloade.com osv alla coula vet vicken sida d e fattar du d lr [confused][confused][confused]


   
SvaraCitera

hörru snoken boris snackar du me mej lr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

d e cool at downloada till eksempel downloade.com osv alla coula vet vicken sida d e fattar du d lr [confused][confused][confused]

ja jag vet där kan man ladda ned pirat spekl va?


   
SvaraCitera

tevepro:

ja jag vet där kan man ladda ned pirat spekl va?

vet inte d ja har inte internet : P


   
SvaraCitera

tevepro:

men fatta du TAR något som nån har lagt ned pengar på UTAN o betala om de inte är stöld vet jag inte vad...

ja men vem har sagt att man ska få göra så. upphovsätten finns för de små skaparna inte de stora skivbolagen de är bara en biprodukt av de hela.

tevepro:

är det ok att snatta och köra fort också nu? laglösa slynglar!

snatta är ägande rätten... var inte du liberal?


   
SvaraCitera

tevepro:

de ska göra mer musik

Det kan de ju göra ändå.
Det finns inget som säger att artister måste tjäna mer än en medellön bara för att de ska kunna göra musik.


   
SvaraCitera

Silverspine:

Det skrev jag väl ingenting om att det inte var eller?? [tired]

Försökte bara få fram att det inte har något med stöld att göra som notfallingapart förtydligade

Alltså det är ju KNARK man kan DÖ FATTAR DU INTE DET ÄR JU KNARK


   
SvaraCitera

håller me åsså, man gör ju musik bara för att tjäna pengar och då suger det om man inte får cash!!!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera