Aviseringar
Rensa alla

Fan för det här med mat och energi...


Ämnesstartare

Jag har nu i någon månad joggat regelbundet( 3 ggr i veckan)
Har gjort enligt alla konstens regler.
Börjat lätt och sakta ökat träningen.

Jag äter en tallrik gröt på morgonen.
Till lunch äter jag två mackor plus en frukt.
Till kvällsmat äter jag en tallrik innehållande kolhydrater och kött.(husmanskost typ)

Aldrig har jag haft ett så städat liv med matintag och träning.

Jag är alltså ute efter att gå ner i vikt, men ingenting händer.
Har iofs inte mätt eller vägt mig då jag inte har redskapen.
Men man känner ju ändå.
Tycker man borde gått ner rätt mycket(så man åtminstonde känner av det själv) efter att följt ovanstående rutiner.

Vad är felet?


   
Citera

grisarkansjunga:

Vad är felet?

Du äter för mycket ;/


   
SvaraCitera

grisarkansjunga:

Vad är felet?

grisarkansjunga:

Har iofs inte mätt eller vägt mig då jag inte har redskapen.
Men man känner ju ändå.

Du svarade på din fråga, trevligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Du svarade på din fråga, trevligt.

grisarkansjunga:

Tycker man borde gått ner rätt mycket(så man åtminstonde känner av det själv) efter att följt ovanstående rutiner.

No I didn't

Dead Art:

Du äter för mycket ;/

Du är nog den enda som tycker det


   
SvaraCitera

grisarkansjunga:

Du är nog den enda som tycker det

Du rör dig för lite ;/


   
SvaraCitera

grisarkansjunga:

No I didn't

Jo, om du nu har ett rimligt skäl att gå ner i vikt, så borde det ju fungera väldigt bra med din kost, och om du tränar. Men om du nu är normal i vikten, och tror dig själv inte gått ner, så syftas det ju på en ätstörning.

(Är inget proffs, men det är så jag förstått det som.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

Men om du nu är normal i vikten, och tror dig själv inte gått ner, så syftas det ju på en ätstörning.

Jag har haft ätstörningar tidigare i mitt liv men som jag skrev så är det väldigt städat med mat och träning nu så den där skiten har jag kommit över.

Och jo jag har några kilon att ta ifrån.
Det är det jag menar är så konstigt, att inget hände fastän det borde göra det.


   
SvaraCitera

grisarkansjunga:

Och jo jag har några kilon att ta ifrån.
Det är det jag menar är så konstigt, att inget hände fastän det borde göra det.

Du tror inte ätstörningarna har kommit ikapp dig med tanke på:

grisarkansjunga:

Och jo jag har några kilon att ta ifrån.

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har inte ätstörningar...

någon som kan hjälpa mig?


   
SvaraCitera

Byt metod?


   
SvaraCitera

grisarkansjunga:

Vad är felet?

du äter för lite, kroppen har saktat ner förbränningen betydligt för att se till att matcha ditt näringsintag med "utgifterna". Dvs, den gör inte av med energin eftersom den redan måste snåla på den för att hålla igång kroppen på basisk nivå.

Jag tror din kropp ställt in sig på svält, det behöver inte betyda att du är underviktig. Även överviktiga människors kroppar hamnar i svältläge vid ett för lågt näringsintag.

Dessutom äter du för sällan, jag skulle satsa på att äta 5 mål om dagen, lite mer utspridda och lite "mindre" mål. Annars blir det lätt hänt att om man äter för sällan och ganska mycket åt gången så går man upp i vikt. Du behöver inte svälta ner dig genom att äta tre små mål om dagen som du gör, faktum är att det förmodligen kommer göra att när du väl börjar äta vanligt igen så går du upp i vikt.

Ät oftare, ät vanlig mat och inga mackor som lunch/middag! ÄT VANLIG MAT. Mackor är inte farligt, men man orkar inte leva på mackor resten av livet. En diet ska man kunna hålla livet ut, det handlar om att förändra matvanorna. Du kan inte superbanta ner dig och förvänta dig att resultaten kommer hålla i sig. En långsam och sund viktnedgång är en sån som kommer löna sig mest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grisarkansjunga:

Jag har nu i någon månad joggat regelbundet( 3 ggr i veckan)

hur långt spinger du varje gång? hur ser din motion ut i övrigt?


   
SvaraCitera

grisarkansjunga:

Jag äter en tallrik gröt på morgonen.
Till lunch äter jag två mackor plus en frukt.
Till kvällsmat äter jag en tallrik innehållande kolhydrater och kött.(husmanskost typ)

Det kanske låter konstigt, men du äter för lite. Kroppen sätt på spar, eftersom du äter så lite behåller den allt den får. Är du ofta hungrig men skippar att äta?

Den bästa dieten är alltid att träna regelbundet och äta rätt.
Det kan ta ett tag innan kroppen kommer in på förbränning, en månad är inte en jättelång tid. Fortsätt träna och ät ordentligt så ska du se att du går ner i vikt, om du nu behöver det.


   
SvaraCitera

herregud vilken mat

gröt och bröd och gröt och bröd och gröt och bröd och gröt och bröd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vikten har ingenting med vad eller hur mycket man äter att göra. Det är en gammal myt som borde försvinna. Ungefär som att folk trodde att jorden var platt för att det "kändes" rätt.


   
SvaraCitera