Aviseringar
Rensa alla

Fan för det här med mat och energi...


zIGGE

grisarkansjunga:

Aldrig har jag haft ett så städat liv med matintag och träning.

Variera din måltid, du skriver att du äter samma skit precis varje dag. Din kropp ökar förbränningen om du varierar din mat. Rågfras med fil en morgon, mackor med falukorv, stektägg, tomat och gurka nästa. Kroppen har lite anledning till att belöna dig med höjd förbränning. Var inte rädd utan häll i dig mat och jogga bort energin efteråt så kroppen tar på fettreserverna.

Edit: Varför kör du inte 5-10min intensiv pass varje morgon efter frukost och på kvällen, istället för 3 ggr i veckan. Du ska träna regelbundet, inte hoppa över 4 dagar i veckan, lol. Vart har du fått din information ifrån?


   
SvaraCitera

Ät mer, variera som många säger och jogga regelbundet?

Lyckades gå ner 5 kg av att bara gå några timmar om dagen och kunde äta vad som helst och hur mycket som helst. Du gör säkert fel. Tror promenad är effektivare om man vill gå ner i vikt. :S


   
SvaraCitera
zIGGE

Zhemchug:

gå några timmar om dagen

Zhemchug:

Du gör säkert fel

Tjejjen skriver att hon joggar tre gånger i veckan, det är en sak som blir fel. Det krävs inte mycket att gå ner i vikt bara man äter rätt och tränar rätt. Med rätt kost ökar kroppen din metaboliska förbränning gratis, utan någon ansträngning av dig. Folk förstår inte det. Fett/kolhydrats fattig/lågt GI mat gör dig inte smalare. Naturlig mat gör dig smalare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Naturlig mat gör dig smalare.

[y]


   
SvaraCitera

zIGGE:

Naturlig mat gör dig smalare.

[y][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

heyjupiter:

Ät oftare, ät vanlig mat och inga mackor som lunch/middag! ÄT VANLIG MAT. Mackor är inte farligt, men man orkar inte leva på mackor resten av livet

Saken är den att jag bor i Norge för tillfället och här är det mackor som gäller för Alla vid lunch..Dom har inte ens en micro på mitt jobb.
Så kan tyvärr inte göra så mycket åt mackorna...
Hade ju helst av allt velat äta en riktig matlåda.

grön_apa:

hur långt spinger du varje gång? hur ser din motion ut i övrigt?

Springer bara 4 km nu men har ökat från 2 till 4 så snart kanske det blir 6 km? Min kondition är inte alls bra, eller självklart bättre. Men det var flera år sedan jag tränade så här flitigt som jag gör nu.

kallprat:

Det kanske låter konstigt, men du äter för lite. Kroppen sätt på spar, eftersom du äter så lite behåller den allt den får. Är du ofta hungrig men skippar att äta?

Det är det som är grejen.
Jag äter mina måltider jag skrivit men sedan är jag mätt.
Kanske att jag skulle kunna äta mer vid lunch men då blir det ju fler mackor vilket inte är så bra. Är det kanske bättre att äta frukost-mellanmål som frukt-lunch-mellanmål frukt och sedan kvällsmat?

zIGGE:

Edit: Varför kör du inte 5-10min intensiv pass varje morgon efter frukost och på kvällen, istället för 3 ggr i veckan. Du ska träna regelbundet, inte hoppa över 4 dagar i veckan, lol. Vart har du fått din information ifrån?

Öh nä det skulle jag aldrig klara. Jag vill inte gå utför hårt som jag vet inte kommer hålla i längden. Jag tränar regelbundet, tränar varannan dag. Så vet inte var du har fått informationen om att jag hoppar 4 dagar?

Zhemchug:

Tror promenad är effektivare om man vill gå ner i vikt. :S

Jo har med hört det men vill även springa för att...springa bort alla tankar?

En sak som är väldigt konstig.
Ni säger att jag äter för lite och tränar för "mycket"..
Precis som dom med anorexia gör.
Hur i helvete lyckas dom går ner då?[mad]


   
SvaraCitera

grisarkansjunga:

Jo har med hört det men vill även springa för att...springa bort alla tankar?

Du gör vad du vill. ;<

grisarkansjunga:

Precis som dom med anorexia gör.
Hur i helvete lyckas dom går ner då?[mad]

Tror du någon tänker svara på det? [no-no][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zhemchug:

Tror du någon tänker svara på det?

Nom nom!

nej 🙁


   
SvaraCitera

grisarkansjunga:

nej 🙁

Bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grisarkansjunga:

Ni säger att jag äter för lite

om du äter för lite så ställer kroppen in sig på svält och kommer ta varje chans den får att lagra maten du äter som fett, den är ju inte dummare än att den märker att du äter för lite och vill ju gärna ha energi att inte bara jogga utan hålla igång hjärtat och sånt viktigt om ett par veckor när du fortfarande äter för lite
om du äter mer så vet kroppen att det kommer energi hela tiden och vågar då släppa på reserverna, kroppen har ingen nytta av att släpa runt på massa fett om cellerna får energi hela tiden (fettet på magen är ju faktiskt till för att se till att det finns energi till cellerna hela tiden)
äter du mer kommer du även inte bara spara muskler utan förhoppningsvis bygga lite och orka springa mer och längre, äter du för lite och tränar hårt kommer du tappa vikt ja men mycket av det kommer vara muskler och att bara se spinkig ut är bara... äckligt
jag rekommenderar ägg, det innehåller allt man behöver
till lunch kan du ta med dig sallad, går att variera i det oändliga, kyckling, tonfisk, skinka, räkor etc och slänga på en klick creme fraiche eller en dressing så du får i dig lite extra energi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alfen:

om du äter för lite så ställer kroppen in sig på svält och kommer ta varje chans den får att lagra maten du äter som fett

Ja visst fan det har jag ju läst.
Tack för världens bästa förklaring!

Sjukt jobbigt dock..
Nu ska man behöva tänka på att äta mer
Sallad + macka kanske?
Låter inte som jag kommer bli mätt bara på sallad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grisarkansjunga:

gröt

grisarkansjunga:

två mackor plus en frukt

grisarkansjunga:

kolhydrater och kött.(husmanskost typ)

kolhydrater, kolhydrater, kolhydrater och lite protein
försök få med protein och fett (man blir inte tjockare av fett än något annat) i varje måltid med, att vispa ner ett ägg i gröten gör den fluffig och god. ha ordentligt med ost och kött på mackan om du tvunget måste äta det, till mellanmål kan du äta en burk makrill i tomatsås


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grisarkansjunga:

Låter inte som jag kommer bli mätt bara på sallad

sallad behöver inte vara bara sallad, tomat och några räkor. ha i ordentligt med tex kött, quinoa, grönsaker tex broccoli och en ordentlig skvätt olivolja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alfen:

kolhydrater, kolhydrater, kolhydrater och lite protein

Men jag tycker jag äter så mycket som en kvinna ska göra.
Kan jag inte bara ha dom måltiderna jag har nu men att öka dom istället? Som kanske att ta 4 mackor på lunchen istället för två? Och sen lägga till mellanmålen?


   
SvaraCitera

grisarkansjunga:

mer vid lunch men då blir det ju fler mackor vilket inte är så bra.

Varför äter du bara mackor till lunch? Ät riktigt tillagad mat är mitt tips.

grisarkansjunga:

Är det kanske bättre att äta frukost-mellanmål som frukt-lunch-mellanmål frukt och sedan kvällsmat?

Ja, det är så många dietister och läkare tycker att man ska äta i alla fall. Bevisat bästa lösningen på viktproblem.


   
SvaraCitera