Aviseringar
Rensa alla

fan ska jag göra?!


Ämnesstartare

skulle egentligen flytta till egen lya idag i en förort till sthlm, där det är väldigt mkt bråk, men det verkade relativt lugnt när jag var där. men nu när jag läst mer om stället känner jag mig mest rädd av bara tanken och överväger att skaffa självförsvarsspray mm för att ens gå utanför ytterdörren dagtid.

egentligen skulle jag tagit bussen för tio minuter sen så nu har jag ju missat chansen. det är jävligt lång bussresa till min lägenhet härifrån och någon skjuts får jag inte.

imorron börjar skolan och där måste jag ju vara, men va fan, jag är runt fem timmar därifrån just nu? men jag har ingen jävla lust att flytta till det där skitstället iallafall, men hur fan ska jag göra då?? finns några jag ev kan bo hos i nån vecka eller så som bor rätt nära skolan, men dom åker inte hem dit förrän om kanske en vecka och då missar jag ju mycket. jag måste fan hitta ny lya så snart det går och har hört av mig till flera som hyr ut rum men ingen har fan svarat. men jag vill då verkligen inte bo på ett skumt jävla ställe där jag kommer vara rädd hela tiden, men samtidigt vill jag gå i skolan jag kommit in på eftersom jag har bra kompisar där osv och jag vill så gärna flytta nära skolan, men inte fan till det där området. vad ska jag göra???! djävla skit.


   
Citera

Vilken skola?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Vilken skola?

en skola i jävla farstahelvete.


   
SvaraCitera

Var inte så fördomsfull och tro inte på allt du läser. Skapa en egen uppfattning.


   
SvaraCitera

Farsta? Haha, det är inte farligt där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Var inte så fördomsfull och tro inte på allt du läser. Skapa en egen uppfattning.

men när jag var där såg det jävligt sunkigt ut men jag såg ju inte så mycket skumma typer just då, men av folks egna erfarenheter som bor där (samt statistik) ska det vara jävligt mycket brottslighet, vilket inte lockar för en 16-åring som mig som ska bo ensam dessutom.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Angelize:

Farsta? Haha, det är inte farligt där.

en av de värsta förorterna?


   
SvaraCitera

snällahjälpmig:

en av de värsta förorterna?

hahah, NEJ![zzz]


   
SvaraCitera

snällahjälpmig:

farstahelvete.

okery, bor på andra sidan stan. tror inte du skulle få rum här dock.


   
SvaraCitera

snällahjälpmig:

en av de värsta förorterna?

Men herregud, nej. [shake] Haha, jag har varit där hundra gånger men har aldrig råkat illa ut.


   
SvaraCitera

snällahjälpmig:

förort till sthlm, där det är väldigt mkt bråk, men det verkade relativt lugnt när jag var där.

Vad är det för område då?


   
SvaraCitera

alltså uppenbarligen bor det folk där som klarar av att leva vanliga liv utan att bli styckmördade eller gängrejpade tänk lite[zzz]


   
SvaraCitera

snällahjälpmig:

en skola i jävla farstahelvete.

men *suck* man kan ju inte flytta till stockholm och samtidigt tro att man bor kvar i ockelbo eller målilla eller var man nu kommer ifrån... [tired]

Det är väl jättebra om du fått egen bostad i Farsta om det dessutom är där du ska plugga?


   
SvaraCitera
Åtta

Men lol. Orka bli asrädd bara för att man ska bo i Farsta. Liksom, även om du så bor i Sveriges mest brottstäta område så kommer du med största sannolikhet aldrig att råka ut för någonting.


   
SvaraCitera

Åtta:

Orka bli asrädd bara för att man ska bo i Farsta.

Där kan jag iaf hålla med dig. Jag har svårt att direkt komma på någon förort till Stockholm där det inte förekommer brott. Kan någon nämna någon? Och då inte en villaförort såklart där man behöver fem miljoner i plånboken för att kunna köpa in sig.


   
SvaraCitera

Men lol. Dold text: Orka bli asrädd bara för att man ska bo i Farsta. Liksom, även om du så bor i Sveriges mest brottstäta område så kommer du med största sannolikhet aldrig att råka ut för någonting. [rolleyes]


   
SvaraCitera