Aviseringar
Rensa alla

fan ska jag göra?!


snällahjälpmig:

självförsvarsspray

värdelöst. det fungerar vid 40% av tillfällena (källa: mitt huvud), och risken finns att den används på dig. sorry för min bullshit.


   
SvaraCitera

Man kanske inte borde flytta till Stockholm om man är rädd för att bo här? [tired]


   
SvaraCitera

HAHA, Farsta är ju ingenting! Skit i all statistik, ge det en chans! Det är absolut inget fel på Farsta, trodde du skulle till typ... Kommer inte på nåt... 😛 Men du har absolut ingen anledning att vara rädd för att bo i Farsta, var bara glad över att du fick en lägenhet vetja! Jag skulle lugnt ta en i typ Tensta/Rinkeby/Flemingsberg till och med, om det innebar egen lägenhet och närhet till skolan (inte för att man skulle ha velat gått gymnasiet där, men du fattar :P)


   
SvaraCitera

Är det öfverklassen som flyttar in eller? Fegis


   
SvaraCitera

haha


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera

_pineapple_:

Jag skulle lugnt ta en i typ Tensta/Rinkeby/Flemingsberg till och med, om det innebar egen lägenhet och närhet till skolan

Evil Conduct:

Är det öfverklassen som flyttar in eller? Fegis

Jag tänkte också det, om man får en egen lägenhet i Farsta så ska man va rätt glad om det är där skolan ligger. Jag har svårt att se hur det kan bli bättre? Det låter ju helt perfekt!

snällahjälpmig:

men jag såg ju inte så mycket skumma typer just då, men av folks egna erfarenheter som bor där

Sånt där tror jag inte ett skit på. Du har inte själv sett något, men människor som bor i Farsta säger att det är farligt? Det låter helt osannolikt att man bor kvar någonstans där man inte vill bo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Farsta är inte så farligt, bor själv i Skarpnäck som har ungefär samma rykte, och har faktiskt aldrig råkat ut för något allvarligt.

Och trots att ryktena säger en sak, så är verkligheten en annan, problemen kommer till dem som söker det, inte vanliga personer som håller sig undan.


   
SvaraCitera

Problemet är väl alla bönder som flyttar till stan och tror att de fortfarande bor i Ockelbo. Och sen börjar störa sig på allt och alla, varför ens flytta hit om man inte tål att se mer än fem personer på en och samma gång?


   
SvaraCitera

Har du vanligt folkvett så är det ju inget problem.


   
SvaraCitera

Ge det en chans. Jag börjde gymnasiet med skitdåliga förutsättningar, och det är fortfarande skitdåligt... men man vet ju inte om det blir bättre om man inte provar, eller hur?

herr_nilsson:

varför ens flytta hit om man inte tål att se mer än fem personer på en och samma gång?

[love]


   
SvaraCitera

Åtta:

Sveriges mest brottstäta område så kommer du med största sannolikhet aldrig att råka ut för någonting.

[confused] Korkat yttrande. Bara för att du själv aldrig har råkat ut för någon brottslig handling så betyder det inte att det inte händer andra. Skulle rekommendera trådskaparen att vidta de försiktighetsåtgärder hon tycker känns nödvändiga. Sverige är inget ofarligt land, det sker en hel del oprovocerade överfall och rån.


   
SvaraCitera
Åtta

Tilda1988:

Bara för att du själv aldrig har råkat ut för någon brottslig handling så betyder det inte att det inte händer andra

Nej, därav "med största sannolikhet". Annars hade jag sagt: "Jag har aldrig råkat ut för någonting".


   
SvaraCitera

Åtta:

Nej, därav "med största sannolikhet". Annars hade jag sagt: "Jag har aldrig råkat ut för någonting".

Vadå, "med största sannolikhet"? Tycker att ett sånt uttalande kan trigga ett onödigt risktagande. Jag själv tänkte precis som du, tänkte att sannolikheten var minimal att något skulle hända mig. Jag gick samma väg tusen gånger hem från krogen (bor inte ens i en farlig stad), men en kväll så var där en person som överföll mig. I efterhand inser jag att mitt beteende var onödigt riskfyllt. Man bör inte gå ensam på kvällen eller natten, i synnerhet inte i ett brottsdrabbat område.


   
SvaraCitera
Åtta

Tilda1988:

Vadå, "med största sannolikhet"?

Det innebär att majoriteten av de som utsätts för risken klarar sig utan konsekvenser. Det innebär inte att ingen någonsin har drabbats.

Tilda1988:

I efterhand inser jag att mitt beteende var onödigt riskfyllt

Ingen säger att man behöver ta större risker än nödvändigt. Men att inte våga flytta till Farsta för att man hört att det ska vara hög andel brottslighet där känns som att överdriva riskerna.


   
SvaraCitera