Aviseringar
Rensa alla

Fantastiskts livsteori.


skoja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:
skoja

Skrattade.


   
SvaraCitera

Mahalageasca: nej men mer seriöst: wtf vill du ha sagt?

nej men, när man fattar något så har man ju trott något annat innan. tycker att det känns som att många lever i den villfarelsen? att inget är helt på riktigt.


   
SvaraCitera

anemone: nej men, när man fattar något så har man ju trott något annat innan. tycker att det känns som att många lever i den villfarelsen? att inget är helt på riktigt.

man reflekterar väl inte innan - nog vanligast "lol vadå vad har du rökt?"

inget är ju helt på riktigt eller vad menar du


   
SvaraCitera

Mahalageasca: inget är ju helt på riktigt eller vad menar du

nej, jag dras mer åt att känna att allt är konstruerat i viss mån. en verklighet/"på riktigt" skulle ju vara något objektivt och konstant men vi är ju alltid färgade av något. inget bara är.


   
SvaraCitera

anemone: nej, jag dras mer åt att känna att allt är konstruerat i viss mån. en verklighet/"på riktigt" skulle ju vara något objektivt och konstant men vi är ju alltid färgade av något. inget bara är.

okej förstår inte riktigt "man antar att den verkligheten man uppfattar är på riktigt, pga vad kan man annars göra" tror du blandar in andra saker, hur menar du med färgade?


   
SvaraCitera

ja, man har ju inget annat val om man inte vill bli vansinnig. med färgade menar jag att jag och du inte ser saker för vad de rent objektivt är i "verkligheten", sitter vi på stolar bredvid en landsväg kommer vi inte observera en bmw för det som den rent fysiskt är: vi kommer veta att det är en bil och vi kommer göra andra associationer till följd av vår bakgrund. jag kanske kommer tänka att gubben i bilen är en vit dryg cis-man pga. min rabiata inställning. t.ex...

så allt vi ser och gör är på förhand präglat av tidigare erfarenheter och därmed kanske redan förutbestämt?


   
SvaraCitera