Aviseringar
Rensa alla

FAQ - Pierca sig själv


Ämnesstartare

ClaytoN:

Varför är två hål i läppen så "förbjudet"?

Jag tror nog att det ligger i att de delvis tycker att du är för ung, sen kanske det har någonting med att göra att det blir dina första piercingar? eller?

Att sminka sig hårt och att pierca sig är ju två rätt skilda grejer, men jag kan förstå vad du försöker att få fram.

ClaytoN:

Men jag vill ju så gärna!

Ja jo, men hur dumt tror du inte det blir ifall dina föräldrar blir svinförbannade på dig för att du skaffat dem iaf? Då kommer du ju att få ta ur dem i varje fall. Och ifall du mot förmodan skulle göra det själv, så kan du ju få bestående men som i att du förstör dina tänder för att du placerar piercingen för högt respektive för lågt.

Jag är helt säker på att om du väntar tills du blir lite äldre så bör det gå mycket bättre. Delvis för att man hinner ändra smak så himla fort, jag skulle t.ex aldrig någonsin vilja ha de tatueringar på min kropp som jag så gärna önskade mig förr när jag var i din ålder. Ge det lite tid, och förhoppningsvis så kommer du att vilja ha den även senare, när du är gammal nog för att gå till en studio och göra det.

Börja spara pengar till det, sen när du har pengarna så kan du ju säga vad du vill göra och att du betalat allting? Kolla även upp riskerna och läs på lite, och lägg fram allting på ett snyggt och fint vis. För som sagt, att sticka sig själv blir oftast bara jävligt mycket pannkaka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Jag tror nog att det ligger i att de delvis tycker att du är för ung, sen kanske det har någonting med att göra att det blir dina första piercingar? eller?

Jo, jag förstår dem väl iofs på den punkten.
Men dem säger ju bara "Aldrig i livet! Så oerhört fult är det." Liksom då blir jag bara så "Men gaah, det är mitt ansikte"!
Hade dem däremot förklarat att dem var rädda om mig så hade jag väl mer lydit dem.

Aja, får tänka igenom det här några gånger extra och prata med dem ifall jag kan ta i en studio ist.
Tack iaf för visat intresse!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClaytoN:

"Men gaah, det är mitt ansikte"!

Ja jo, men det är ju dessvärre så att de är dina föräldrar.

ClaytoN:

Aja, får tänka igenom det här några gånger extra och prata med dem ifall jag kan ta i en studio ist.
Tack iaf för visat intresse!

Gör de!

Beroende på var du bor så kan du ju alltid ringa till t.ex Eddie (Ed's piercing) och prata, och höra dig för lite sådär. Jättetrevlig kille som kommer att svara på alla dina frågor [wink]

Lycka till, men håll dig borta ifrån att försöka på dig själv [smile]


   
SvaraCitera

emery:

Ja, men kroppen klarar faktiskt av lite bakterier.

Kul kuriosa att bero på användning av handskar: Du har mer och äckligare bakterier under fingernaglarna än i anus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Du har mer och äckligare bakterier under fingernaglarna än i anus.

Ja det är klart. Vad det nu har med saken att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Vad det nu har med saken att göra.

emery:

Det jag menar är att med eller utan handskar så kan man fortfarande få en infektion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis.


   
SvaraCitera

ClaytoN:

"Men gaah, det är mitt ansikte"!

Du är liksom lite dina föräldrars C:
Jag kan lugnt hålla med om att föräldrar som är en aning överbeskyddande kan vara jobbiga, men de brukar ha bra anledningar. Och nu kan jag låta tjatig för det gör alla som inte är på ens egna idé men vänta tills du helt enkelt får göra det, dina föräldrar kan inte säga något om vad du gör när du är arton, då får du göra vad du vill med dig själv!

Och jag kan tro att många som inte får pierca sig för sina föärldrar gör det hemma med dåliga verktyg för att trotsa. De flesta, även om inte alltid i samma grad.


   
SvaraCitera

Var bor du någonstans Clayton?
Där jag bor hade i alla fall Piercingstudion någon slags öppen dag or whatever, då var det lärlingar som gjorde piercingarna (fullt kvalificerade) för 1 kr/piercingen. Detta är ganska vanligt vad jag vet iaf, när lärlingarna ska få utföra jobbet [crazy] Det kan ju hända att detta finns på din hemort också?

För övrigt är det ganska omoget att trots det dina föräldrar tycker trotsa dom så odiskret, om två år har du ändå åldern inne då kan du skaffa piercingar på ett säkert vis och på egen hand! [bigsmile]

Bästa hälsningar


   
SvaraCitera

pierca mig själv i läppen för nån vecka sen, allt gick finemang, hade kanyler å hela köret, men tog ut den nån dag senare då jag insåg att den satt för långt in på läppen :p


   
SvaraCitera

måste fråga då. vad finns det för risker med att pierca näsvingen & tragus på sig själv.. ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StupidFuuck:

måste fråga då. vad finns det för risker med att pierca näsvingen & tragus på sig själv.. ?

Det är alltid större risker för infektioner och problem när du piercar dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StupidFuuck:

måste fråga då. vad finns det för risker med att pierca näsvingen & tragus på sig själv.. ?

Du har inte åldern inne iofs.

Men jag antar att riskerna är först och främst att du inte vet var du skall sticka eller sticker t.ex näsvinge för högt upp. Sedan kommer ju sterilitet och infektionsrisker, om du inte har handskar, kanyler och autoklaverat smycke samt kundskapen om var du skall sticka dig själv så bör du faktiskt hålla dig borta ifrån det.


   
SvaraCitera

Fy fan:

Det är alltid större risker för infektioner och problem när du piercar dig själv.

Vet väl jag med, men jag har också sterila grejer. Och jag har piercat mig själv i öron, medusa & septum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StupidFuuck:

men jag har också sterila grejer.

Men du kanske inte har kunskap? [zzz]


   
SvaraCitera