Forumet - Får dåligt samvete när jag mördar oskyldiga människor

Får dåligt samvete när jag mördar oskyldiga människor

2267 0 63
det e väl ändå ett bevis på att man är en god människa?? fick typ dåligt samvete när jag blev medlem i dark brotherhood och slaktade 39393993 st oskyldiga människor på beställning. i oblivion. fattar dock inte vad slutet är i spelet??? kommer jag bli någon slags superboss o kunna anställa mina egna torpeder eller???? jobbar åt den mörka morsan nu iaf så e högt upp på statusstegen..........mvh nörden

det dåliga samvetet försvann dock när alla "goda" människor mobbade mig pga att jag var vampyr, så himla typiskt godingar att avsky allt som skiljer sig från mängden...a$$holes...

Spana också in:

Angelize:

ja jag kan hålla med även fast jag inte upptäckt allt ännu.
det är ju helt klart roligare än t.ex mage guilden...i dark brotherhood så får man iaf pengar


Har i och för sig inte klarat spelet heller, men tvivlar på att det blir särskilt mycket roligare. Avskyr de djävla omnipotenta vakterna.

Angelize:

vill dock inte va vampyr längre man kan ju inte ens gå ut på dagarna utan o dö :(((


Jo, om du suger blod.
Ögon i en plåthink:

Blir än svårare att vinna ett redan löjessvårt spel.


Hur sjutton blir chaotics av med sina corruptions? Man får mig veterligen blott scrolls of chaos resistance och potions of cure corruption av goda, och även chaotics måste ju försöka undgå att bli en writhing mass of primal chaos, liksom. Va.

Sedan måste det vara assvårt att hålla sig kaotisk; man nödgar utföra diverse uppdrag som drager en åt den goda sidan för att komma vidare i spelet. Därmed blir det arbetsamt att hålla sig väl med gudar, vilket ju gynnar en, i synnerhet i det tidiga spelet, just då man kan nödga göra dessa lawful quests.
Ögon i en plåthink:

Inte i ADOM. Det är jävla jobbigt att vara chaotic; även ens allierade ger en prylar som förtär en inifrån, och man måste göra jävla jobbiga jobbighetssaker för att vinna, vilket man ej nödgar som neutral eller lawful, om jag förstått det rätt.


Hrrm.