Aviseringar
Rensa alla

Får din pojkvän/flickvän prata med andra av det motsatta könet?


Ämnesstartare

Ja, får vederbörande det?


   
Citera
lax
 lax

vilka säger nej och på vilka grunder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror på hur personen är. Vill inte att det ska vara någon snygg, av något kön, eller någon med några åsikter som inte passar mina. Vill inte att hn ska få några idéer jag sedan måste bemöda mig med att få ur hn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lax: vilka säger nej och på vilka grunder?

Psykopater.


   
SvaraCitera
lax
 lax

isola: Vill inte att det ska vara någon snygg, av något kön, eller någon med några åsikter som inte passar mina.

duuuude, om din partner ej kan tala med någon snygg utan att stoppa tunga i denne så är det nog inte ens ett förhållande du vill vara i. 
plus, åsikter som ej stämmer överens? hur de fuck ska din partner utvecklas som inidivid om denne inte får komma i kontakt med omvärlden

Schism:

Psykopater.

skål, friend, 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Psykopater.

varför skulle man vara psykopat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lax: duuuude, om din partner ej kan tala med någon snygg utan att stoppa tunga i denne så är det nog inte ens ett förhållande du vill vara i.
plus, åsikter som ej stämmer överens? hur de fuck ska din partner utvecklas som inidivid om denne inte får komma i kontakt med omvärlden

Det problemet försvinner ju om hn inte umgås med snygga människor så då slipper jag ju tänka på det.
Jag vill ju ha hen som hen är, inte i någon utvecklad version.


   
SvaraCitera
lax
 lax

isola:

Det problemet försvinner ju om hn inte umgås med snygga människor så då slipper jag ju tänka på det.
Jag vill ju ha hen som hen är, inte i någon utvecklad version.

så då vill du utveckla en inhemsk kultur där människor ska bli bedömda på hur snygga de är?  det är ju som omvänt fulhat!

och du är trygg i tanken att dfu hämmar din partners sj'älsliga utveckling föer att kunna ha en permanent version av denne? 
är inte målet att hitta någon "som får mig att vilja bli en bättre människa"?


   
SvaraCitera
lax
 lax

Anura:

varför skulle man vara psykopat?

man kabnske bör klarlägga villkoren för ett förhållande först. "bli min pojkväniz, men då får du vara beredd på att jag styr ditt liv." om det godkäns... för all del.

men att kräva total dominans över en person baraq för ni ingått ett förhållande - och vice versa, är bara enormt isolerande. 

i alla fall, en fri själ skulle ej ge samtycke. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det beror på om jag VET att dem är kompisar, om hon bara dyker upp från ingenstans blir man ju orolig.


   
SvaraCitera
lax
 lax

wtf

är det det här som är mening

att vara i förhållande och ständigt frukta att den andre är otrogen 


   
SvaraCitera
lax
 lax

vad har hänt med tilliten
förståndet
hoppet

... och vetskapen att man slagit sig ned med rätt intelligenta inidivid.

nej. 

att ha ett förhållande och såeldes leva i rädsla är inget jag nu eftersträvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hon får bara prata med ugnen

DSC02418c.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lax: i alla fall, en fri själ skulle ej ge samtycke.

men nu är man i ett förhållande.


   
SvaraCitera
lax
 lax

Anura: men nu är man i ett förhållande.

ska man kränka den yttre världen för att man är i ett förhållande?

om jag någonsin befinner mig i ett - igen - så ska den trogna friheten vara det som är rådande.


   
SvaraCitera