Aviseringar
Rensa alla

Får endast ut 2.1 ljud ur 5.1 system i vista(har funkat perfekt i xp)


Ämnesstartare

hey, har problem sen jag installerade Windows Vista Ultimate(ångrar mig ja)

Jag har ett par Logitech X-530 som jag blåsit på med i snart ca 3 år. Dom har fungerat felfritt hela tiden, tills jag installerade Vista. Då är läget som såhär. När jag leker runt med inställningarna i Windows egna ljudprogram så hittar den alla högtalare och jag får ljud ur alla i testerna, MEN, den blandar ihop dom, jag får ut suben i VB och VB i suben(subwoofer och Vänster Bak)

När jag sedan kör igång en film/en låt så blir det 3 kanaligt ljud(HF, HV och Suben) Har testat med AC3 filter och Realtek AC97, men nada! Varför får jag inte ut det korrekta ljudet?

Drivrutiner - Check
Anslutningar - Check
Rätt anslutningar - Check
Fungerande högtalare - Check
Test med 5.1 klarande film/låt - Check

I need help please?!


   
Citera
Ämnesstartare

dPof:

I need help please?!

start>kontrollpanelen > maskinvara och ljud > ljud > klicka på högtalare och konfigurera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

start>kontrollpanelen > maskinvara och ljud > ljud > klicka på högtalare och konfigurera

Inte för att vara otrevlig men om du läser inlägget så har jag (självklart) testat dedär, med skumt resultat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dPof:

Inte för att vara otrevlig men om du läser inlägget så har jag (självklart) testat dedär, med skumt resultat!

har du kopplat dina högtalare rätt då?
för funkar fint för mig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

har du kopplat dina högtalare rätt då?
för funkar fint för mig..

"Rätt anslutningar - Check"
så yes, har inte rört anslutningarna mellan xp och vista heller.
om det funkar för dig så måste något vara annorlunda på din dator, har du något installerat? som t ex codecs, ljudprogram eller liknande? vad som helst som har med ljud att göra som inte följde med windows typ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara drivrutinerna till ljudkortet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera