Aviseringar
Rensa alla

Får Ica göra så här?


aleelo
Ämnesstartare

Tja! 
Ica har en policy där jag bor, skolelever får inte handla där före klockan 2. Får Ica verkligen göra detta enligt lag etc? Det spelar alltså ingen roll om man är 7 eller 18 lov eller helg. Ingen under 18 före klockan 2. Har Ica stöd att stänga ute en speciell grupp? Är inte detta samma sak som att tex säga att mörkhyade inte får handla där? Då skulle det bli ett jävla rabalder iaf. 
Om man tex är sjuk och ska köpa halstabletter/ te etc, så är detta evinnerligt störande.
Mvh
Aleelo


   
Citera

De får göra som de vill.


   
SvaraCitera

Haha, värsta jag hört. Har det månne att göra med att skolan vill hindra kids från att gå från skolområdet eller?


   
SvaraCitera

Perfekt tillfälle att samla ihop 1000000k skolelever som i frustration går in på ica samtidigt.
Alla köper en godispåse med en godis i.


   
SvaraCitera

Jag vill vara med.
Vilken stad är det i och när ska ni verkställa planen?


   
SvaraCitera
aleelo
Ämnesstartare

Exodus:
De får göra som de vill.

Tvekar starkt på detta!

Istechetvåpunktnoll:
Haha, värsta jag hört. Har det månne att göra med att skolan vill hindra kids från att gå från skolområdet eller?

Nej, frågade själv skolans rektor igår. "Nej vi har inte kontakt Ica i sådana ärenden" fick jag till svar.

Fantastiskt:
Perfekt tillfälle att samla ihop 1000000k skolelever som i frustration går in på ica samtidigt.
Alla köper en godispåse med en godis i.

Fantastiskt:
Jag vill vara med.
Vilken stad är det i och när ska ni verkställa planen?

Tänkte med några kompis & lärare anorna möte så får dem stå till svars. Förövrigt tyckte läraren att de lät "helt sjukt" 😛


   
SvaraCitera

aleelo: Tvekar starkt på detta!

jag är säker på att de får neka er att köpa där, precis som de själva kan sätta åldersgränser på produkter osv


   
SvaraCitera

aleelo: Nej, frågade själv skolans rektor igår. "Nej vi har inte kontakt Ica i sådana ärenden" fick jag till svar.

Ica kanske hatar barn?


   
SvaraCitera
aleelo
Ämnesstartare

Exodus:

jag är säker på att de får neka er att köpa där, precis som de själva kan sätta åldersgränser på produkter osv

Så du menar att Ica skulle (utan vidare) kunna säga "Nej, dem som är mörkhyade får ikke handla på Ica, det är en del av våran Policy" Isåfall. Wow.


   
SvaraCitera
aleelo
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Ica kanske hatar barn?

Verkar så, ganska osmart då ungdomar handlar mer än vad de tror, dem tappar ju x antal kronor Galen


   
SvaraCitera

aleelo:

Så du menar att Ica skulle (utan vidare) kunna säga "Nej, dem som är mörkhyade får ikke handla på Ica, det är en del av våran Policy" Isåfall. Wow.

då kan man anmäla dem för rasism, och då får de dåligt rykte och betala skadestånd 🙂


   
SvaraCitera
aleelo
Ämnesstartare

Exodus:

då kan man anmäla dem för rasism, och då får de dåligt rykte och betala skadestånd 🙂

Gör dem skillnad på vilka man stänger ut? Dem får väl inte stänga ut någon "grupp"? Måste verkligen kolla deras policy, undrar hur den ser ut.


   
SvaraCitera

aleelo:

Gör dem skillnad på vilka man stänger ut? Dem får väl inte stänga ut någon "grupp"? Måste verkligen kolla deras policy, undrar hur den ser ut.

ja de kan tex självmant sätta åldersgräns på energidrickor 


   
SvaraCitera

de får säkerligen göra så enligt lag, men du får också försöka göra en skandal av det genom att uppmärksamma orättvisan och vädja till folks moral på nåt sätt. då kanske ica tvingas rätta sig efter dessa påtryckningar. man kan alltid hoppas?!


   
SvaraCitera
aleelo
Ämnesstartare

Exodus:

ja de kan tex självmant sätta åldersgräns på energidrickor 

Wow. Nu sjönk dem i mina ögon 

Gamlefarbror Pastill:
de får säkerligen göra så enligt lag, men du får också försöka göra en skandal av det genom att uppmärksamma orättvisan och vädja till folks moral på nåt sätt. då kanske ica tvingas rätta sig efter dessa påtryckningar. man kan alltid hoppas?!

Redan ringt Aftonbladet&Expressen&VK Dem skulle göra en artikel om de:P ICA PAYBACK IS A BITCH!
*Edit dvs Aftonbladet och VK


   
SvaraCitera