Aviseringar
Rensa alla

Får inte bo hos mamma, vad göra?


Flowerchild_:

Jag pratade med en kompis och hon sa att jag skulle snacka med socialen, men ska det verkligen behövas tas så långt?

socialen kan inte gör något.
Du har egentligen två alternativ. Antingen gör du som mor och far säger eller så blir du rebell och sover hos dina vänner, tältar i skogen eller bryter dig in i din mammas lägenhet och vägrar flytta. Jag tycker det första alternativet låter smartare och mindre omständigt. Men det är ditt val.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

40 minuter buss som går varje timme är väl inte så farligt ändå

Jo, det är det om nån frågar om man vill göra något en kort stund, för då kan inte jag bara komma på direkten!
Och det är därför jag skulle vilja vara hos mamma, för att hon bor i stan och det är nära till allt.
Så, istället för att mina kompisar ska vänta 2 timmar så kan det ta 5 minuter!

framtidstron är död:

socialen kan inte gör något.

Som sagt så var det min kompis som tog upp det.

framtidstron är död:

Jag tycker det första alternativet låter smartare och mindre omständigt.

Så jag har inget att säga till om alls?
Jag måste bara lyda, och tacka och bocka för att jag ens har mat på bordet eller?
Det är ju för fan MIG det handlar om, det är JAG som ska bo här och där.


   
SvaraCitera

Flowerchild_:

Jo, det är det om nån frågar om man vill göra något en kort stund, för då kan inte jag bara komma på direkten!

säg till dina kompisar att du ska bo hos din pappa så dom måste säga till innan osv om dom vill göra något då [confused]


   
SvaraCitera

Flowerchild_:

jag har inget att säga till om alls?
Jag måste bara lyda, och tacka och bocka för att jag ens har mat på bordet eller?
Det är ju för fan MIG det handlar om, det är JAG som ska bo här och där.

öh nej?

framtidstron är död:

eller så blir du rebell och sover hos dina vänner, tältar i skogen eller bryter dig in i din mammas lägenhet och vägrar flytta.

men det låter jättejobbigt att göra så.

Flowerchild_:

Och det är därför jag skulle vilja vara hos mamma, för att hon bor i stan och det är nära till allt.
Så, istället för att mina kompisar ska vänta 2 timmar så kan det ta 5 minuter!

Så farligt är det inte. Du kan ju sova mycket hos kompisar och så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

men det låter jättejobbigt att göra så

Inte lika jobbigt som att brytas ner av sin dominerande mamma och vara deprimerad och ha ångest hela tonåren.

framtidstron är död:

Så farligt är det inte. Du kan ju sova mycket hos kompisar och så.

ÅHH varför tänkte inte jag på det!!??? Fan du är ju ett geni!!
Jag är ju helt jävla dum i huvudet som inte kom på den perfekta lösningen!

Ska jag sova över hos kompisar varje natt då eller??

framtidstron är död:

öh nej?

ÖH JO.


   
SvaraCitera

Det är din mammas hus och hon bestämmer, även om det är fult av henne att inte vilja ha dig där.
Men du får ju komma tillbaka sedan åtminstone.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

så dom måste säga till innan osv om dom vill göra något då

.... -.-
Det var så vi gjorde förra sommaren, för då var jag hos pappa hela tiden, och jag var med kompisar max 5 gånger på hela sommarlovet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men du får ju komma tillbaka sedan åtminstone.

Ja, det låter ju kärleksfullt och betryggande.
Tror inte jag kommer tillbaka sen, ska försöka flytta till nån annan stad efter den här sista sommaren.


   
SvaraCitera

Flowerchild_:

Ja, det låter ju kärleksfullt och betryggande.
Tror inte jag kommer tillbaka sen, ska försöka flytta till nån annan stad efter den här sista sommaren.

Du har en pappa som du kan bo hos, och en mamma som endast vill "bli av" med dig under en sommar - det finns värre situationer man kan sitta i.


   
SvaraCitera

Flowerchild_:

Det var så vi gjorde förra sommaren, för då var jag hos pappa hela tiden, och jag var med kompisar max 5 gånger på hela sommarlovet.

tror det går att träffas oftare än så


   
SvaraCitera

Flowerchild_:

HH varför tänkte inte jag på det!!??? Fan du är ju ett geni!!
Jag är ju helt jävla dum i huvudet som inte kom på den perfekta lösningen!

Ska jag sova över hos kompisar varje natt då eller??

Ptja, ofta kan du sova hos vänner.
Jag tycker du låter sjukt jävla bortskämd. Visst är det lite frustrerande om dina föräldrar inte tror att du klarar dig själv när du känner att du gör så, men det handlar knappast om ondska eller vilja att förnedra dig.
En buss som går en gång i timmen låter inte alls farligt. Jag tycker du låter som en bortskämd snorunge 🙂

Du får väl argumentera för din sak iaf. Det är bra om du tränar på att klara dig själv, tänk att du flyttar hemifrån om bara ett par år.. osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Jag tycker du låter sjukt jävla bortskämd

Och jag tycker du ska hålla käften.
Jag bad om råd inte förolämpningar.

framtidstron är död:

tänk att du flyttar hemifrån om bara ett par år..

Och det ska bli jävligt SKÖNT!!


   
SvaraCitera

Flowerchild_:

Jag bad om råd inte förolämpningar.

Jag gav dig råd och presentera dina alternativ vilket är att antingen vägra, eller gå med på det, där det senare antagligen ger färre jobbiga konsekvenser. Du är bara dum och tjaffsig och pratar om att du inte alls har några alternativ. Så vad vill du ha för råd när du ändå inte anser att du kan påverka situationen?

Dessutom har flera gett dig råd - sov hos kompisar osv. Men du beter dig bara som en liten fjollunge. Väx upp.


   
SvaraCitera

Flowerchild_:

Och jag tycker du ska hålla käften.Jag bad om råd inte förolämpningar.

I så fall kanske du inte ska förolämpa alla som skriver i tråden och gnälla så jävla mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

En buss som går en gång i timmen låter inte alls farligt. Jag tycker du låter som en bortskämd snorunge

Vet inte om den går en gång i timman ens..

På vilket sätt skulle jag vara bortskämd?
Bara för att jag tycker det är bra att 2 timmar och över det kan istället ta 5 minuter??
För att jag är ledsen för att min egen mamma inte låter mig bo i mitt hem?


   
SvaraCitera