Aviseringar
Rensa alla

Får inte flytta hemifrån?


Ämnesstartare

Hej, min syster är snart 26 år och har tagit examen ifrån Handelshögskolan i Stockholm och hon tjänar väldigt mycket redan, problemet är att våra föräldrar inte låter henne flytta hemifrån även fast hon faktiskt skulle klara sig väldigt bra själv i livet. Våra föräldrar har alltid pratat om att ta ansvar men hur ska hon kunna göra det om hon inte får visa vad hon går för och vara självständig för en gångs skull? Jag skulle också vilja flytta någonstans vid 20-års åldern men oroar mig för om jag inte faktiskt får det.  Anledningarna till att hon ej får flytta är att det inte tydligen går till så i vår "kultur/religion" och våra "traditioner" men helt ärligt talat tycker jag att de borde skärpa sig och ta sig an den svenska kulturen och det här landets traditioner eftersom att de har bott här så pass länge.Min syster vill verkligen flytta eftersom att hon behöver utrymmet och eftersom att vi är så pass många i huset osv. Vad ska hon göra?


   
Citera

Dina föräldrar bestämmer inte längre över er. Vill ni flytta så gör det. Finns typ ingen som vill bo hemma när man är 26.


   
SvaraCitera

Ehhhh...FLY


   
SvaraCitera

Det är ett fritt land och ni är över 18 ni gör vad ni vill lycka till


   
SvaraCitera

Kontakta en advokat


   
SvaraCitera

tkr hon borde söka lägenhet i smyg
ba dra nä hon hittat nått 


   
SvaraCitera

Just do it. De kommer få gilla läget helt enkelt.


   
SvaraCitera

Tragiskt att sådant här ska förekomma. Dock måste ni tänka på er själva och bryta er loss från denna förtryckande kultur. Din syster kan antagligen få ett banklån och kan köpa en bostad. Det är det enda sättet tyvärr.


   
SvaraCitera

Lagen är på er sida, bara gör det och skit i vad föräldrarna tycker. 


   
SvaraCitera

Ni bör ha en ordentlig diskussion i familjen om vad ni känner du och din syrra. Ni bör också påpeka vilka regler och normer som gäller här i Sverige och att ni vill leva som man gör enligt svensk och västerländsk kultur. Om de fortsätter med de hårda reglerna om att ni ska bo hemma för alltid och leva enligt dina föräldrars kultur går de att anmäla och tillämpa juridiska åtgärder men så långt hoppas jag inte de ska gå.


   
SvaraCitera

Är man inte rasist om man kritiserar islam? Men hur som helst det är bara att flytta, ni är båda myndiga och har ni pengar är det bara att sticka!


   
SvaraCitera

aldrig hört om föräldrar som inte tycker att "barnet" ska flytta hemifrån Tardig


   
SvaraCitera