Aviseringar
Rensa alla

Får inte göra/ha ett skit


Ämnesstartare

Får inte ha nååågot skojar inte, kik instagram snapchat inget, får inte chatta/prata  med en enda kille aldrig, kan aldrig vara ute aldrig, om jag är det så typ dagen efter så säger mamma att hon "känner att jag har gjort något" sen säger jag att hon kan gå på sin "känsla" men hon säger att hon känner mig bättre än vad jag känner mig själv. Jag berättar vad alla andra får, de får ha allt men hon säger att deras barn är bättre än mig, att de inte skickar nakenbilder (blev catchad två eller tre gng), och grejen är att alla de dära sakerna hände förr förra terminen, men jag har ändrats men hon tror fortfarande inte mig, försöker göra allt för att bevisa men hon är omöjlig, får inte ens vara ute med vänner, får inte sova över, får inte ha jeans, får inte ha urringade tröjor, får inte ha linne utan något som täcker armarna, får inte ha något som kjol (hur lång den må vara, men det är okej bara den når ner till fötterna), hon har platstjänst på så hon kan se vart jag är 24/7, och det är inget jag kan ändra för att hon har begränsningar på och hon har tagit bort min safari och face time så jag kan inte vara online eller något jag har börjat få självskadebeteende Börjar skärs handlederna o allt. 
Vet inte vad jag ska göra ingen fattar nått
är 13 år
/adhd tjejen


   
Citera
Ämnesetiketter

För dig känns kanske förra terminen som en lång tid då man mognar mycket. För en vuxen är det i pricip förra veckan.


   
SvaraCitera

Det dåligaste av allt är att du skär dig. Tänk på att det kmr bli bättre, förr eller senare men dina ärr kmr aldrig att försvinna. Mådde rkt illa när jag såg en som skärt sig så snälla sluta med det LedsenHjärta


   
SvaraCitera

Självskadebeteende hjälper inte, vet det eftersom jag själv håller på med det.


   
SvaraCitera

Hur fan kan man ta bort safari? Bara att installera någon annan webbläsare? 

Vissa att du är mognare om du är det. Livet kretsar inte på vilka sociala medier man har. 

Lev livet, var ung medans du kan. Ha kul. Gör inget olagligt. Sen kommer du kunna bestämma själv hur många nakenbilder du kan skicka. Men det är inget jag rekommenderar.


   
SvaraCitera

Var är din pappa? Kontakta socialen fan.. Inte bra alls. :/


   
SvaraCitera

Tror det är rätt nyttigt för ens utveckling att man som trettonåring får lite friare tyglar och får börja ta mer ansvar och sköta sig själv. Ta kontakt med kuratorn på skolan eller en annan vuxen och förklara din situation. Kanske kan ni då tillsammans komma överens om något med din mamma.


   
SvaraCitera

Måste du berätta det för din mamma då.. gör det lite under mattan så att säga 


   
SvaraCitera

Din mamma försöker bara skydda dig. Sen så råkar hon kanske göra det på ett ganska extremt sätt genom att isolera dig. Kan kanske delvis förstå henne. Det är inte lämpligt att skicka nakenbilder när man är 12/13. Finns mycket som kan hända. Hon är orolig för dig. Men visst du lärde dig kanske en läxa efter det. Tycker du ska ta ett lugnt snack med din mamma om detta.  Hon kan ju inte isolera dig helt bara för det, ä ju inte helt schyst 


   
SvaraCitera
Berit

livet innan sociala medier va ganska najs


   
SvaraCitera

Att du inte får ha jeans på dig verkar jättekonstigt.  Att något hände förra terminen är som sagt inte alls längesedan. Dock ska du nog ändå ta kontakt med din skolkurator så att hn kan medla emellan er pga detta verkar ju ej funka. 


   
SvaraCitera

Du är 13 år gammal, ditt liv har knappt börjar, jag är 18 år gammal och mitt liv har knappt börjat. Är det så illa som du beskriver så kontakta socialen. Dina föräldrar behöver inte veta något. Du får va anonym.


   
SvaraCitera