Aviseringar
Rensa alla

Får inte göra något för min pojkvän, men kan ändå inte lämna honom.


Ämnesstartare

Hej!
Jag har ett problem.
jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 7 månader. Efter ungefär 4 månader började han bestämma över mig. Jag får till exempel :
Inte ha facebook.
inte vara med min bästavän.
inte platta håret.

Alla mina vänner säger till mig att jag måste lämna honom, och att jag är värd nån bättre. Men jag älskar honom för mycket för att kunna lämna honom. Jag vet absolut inte hur jag ska göra,
Hur skulle ni göra i min situation? [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Är han en "blatte"? [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men du måste ju lämna honom, det fattar du ju själv i och med att du gör denna tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borde inte älska honom mer än du älskar digsjälv.

Tror din kille är ett praktexempel på ett svartsjukt psykfall. Lämna [mad]!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Är han en "blatte"? [ops]

Fast vad spelar det för roll? Lika illa var han än kommer ifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör det ändå. Accepterar han det inte - gör slut. Du skulle inte ha "gett efter" och gått med på hans dumheter [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du vet ju vad du måste göra.
och det är det svåra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fast vad spelar det för roll? Lika illa var han än kommer ifrån.

En klasskamrat till mig är "blatte" och införde likvärda förbjudna regler inom hans flickväns förhållande. Därför fann jag det intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

En klasskamrat till mig är "blatte" och införde likvärda förbjudna regler inom hans flickväns förhållande. Därför fann jag det intressant.

Det är ju knappast någon nyhet att det finns folk som får lära sig helt sjuka saker hemma, bla om kvinnosyn. Detta gäller för både svenskar och utlänningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är ju knappast någon nyhet att det finns folk som får lära sig helt sjuka saker hemma, bla om kvinnosyn.


   
SvaraCitera

yazze:

Men jag älskar honom för mycket för att kunna lämna honom.

Hur troligt är det att han älskar dig när han beter sig så? Han behandlar dig som en liten hund som han bestämmer över, och enda anledningen till att du inte får hänga på FB eller umgås med dina kompisar är för att han inte litar på dig och tror att du skall vara otrogen eller lämna honom.

Varför stannar tjejer hos killar som misshandlar dem (fysiskt/psykiskt)?


   
SvaraCitera

yazze:

Hur skulle ni göra i min situation?

Jag skulle trotsa honom och göra precis som jag ville. Och hade jag varit din bästavän som du dissat för din kille hade jag skitit fullständigt i dig. Vad är man för person ifall man skiter i ens vänner så fort man lär känna en ny?

Platta håret och umgås med din bästavän (om hon fortfarande finns vid din sida) och passar det inte honom då har du nog inget annat val än att dumpa honom för ni har knappt varit tillsammans i 4 månander innan han började bestämma över idg, vill du vara gift med en person i hela ditt liv som ska bestämma om alling?

Frippe96:

Varför stannar tjejer hos killar som misshandlar dem (fysiskt/psykiskt)?

Inte bara killar [no-no] min killkompis flickvän raderade alla hans vänner av det kvinnliga könet på facebook.


   
SvaraCitera
Lounge

Nonoton:

Tror din kille är ett praktexempel på ett svartsjukt psykfall. Lämna [mad]!


   
SvaraCitera

cassaaandra00:

Inte bara killar min killkompis flickvän raderade alla hans vänner av det kvinnliga könet på facebook.

Meh, vad är det för fel på folk..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yazze:

Hur skulle ni göra i min situation? [sad]

Komer bara bli värre! Snart kanske du inte ens får gå ut. LÄMNA. Även om det är jättesvårt så kommer du vara glad över det sen.


   
SvaraCitera