Aviseringar
Rensa alla

Får inte ha pojkvän eller sex för mamma


Ämnesstartare

rosigakinder:

a hotat att anmäla honom för våldtäkt mot barn om han kommer i närheten av mig igen.

tarvligt. Om du nekar och berättar för vem-som-nu-kommer-förhöra-dig hur det ligger till så kommer din pojkvän INTE råka illa ut.


   
SvaraCitera

Sjuk morsa du har o.O
Kontakta någon inom soc elr så. De kan "familjeterapi" med er, så kanske din mamma kan få ett nytt perspektiv.

Men åh andra sidan så blir väl hon säkert superförbannad om ni får dem inblandade.

Verkligen komplicerad situation ;/ !
Har ingen aning vad jag ska ge dig för andra "bättre" tips ...


   
SvaraCitera

Din mamma kan faktiskt inte göra så mycket när det är så att du är 16 (byxmyndig), har en pojkvän som du litar på och tänker skydda dig osv.. Är det för religiösa själ som din mamma inte låter dig ha sex innan 18?
Så du bara vet, din mamma skulle aldrig kunna märka om du är oskuld eller inte. Tror jag? Höhö, inte inte så bra på sånt där..

Men, det där om att du måste hem direkt efter skolan och att du inte får gå ut utan henne låter ju helt sjukt :s
Du har ju faktiskt rätt som människa till ett privatliv/fritid av någon sort..?
Hur tror hon att du ska klara dig som vuxen när du är ensam och allt om du aldrig fått gå ut och träffa riktigt folk utan hennes "hjälp"?
Du kommer ju inte direkt må bra om du bara får sitta hemma hela sommarn.
Och så tror jag inte att hon kan "förbjuda" dig att träffa en annan människa som du mår bra av att träffa och kanske till och med älskar, det hade varit en annan sak om han gjorde dig illa eller var 20 år äldre eller nått sånt..

Juste, hon får ju inte hota din pojkvän heller! 😮
Herre gud, ta upp det här med kuratorn, nån bra lärare eller soc.. Jag skulle nog inte må så bra om jag hade det så där med min mamma :c


   
SvaraCitera

Skit i vad hon tycker och ha sex ändå. Det funkade för mig och min pojkvän då mina föräldrar inte fattade att homosexuella också är människor. Var beredd på jobbiga tider efter 18 dock...


   
SvaraCitera