Aviseringar
Rensa alla

Får inte klippa mig


Ämnesstartare

Som rubriken lyder. Jag får inte klippa mig som jag vill. Jag har alltid haft långt hår men har alltid tyckt att så kallad "killfrisyr" är skitsnyggt. När jag nämnde detta för min mamma sa hon att jag inte fick klippa mig så för att det inte är särskilt snyggt på tjejer. Hon kanske har rätt, men själva grejen att jag inte får klippa mig hur jag vill stör mig. Jag har ändå en liten rätt att bestämma över mitt egna utseende. Jag tog inte fighten i det ögonblicket eftersom vår relation inte är på topp. Hon hackar ofta på mig och jag stressar ihjäl mig för att hinna laga maten, ta hand om mina yngre syskon och sköta skolan. Tyvärr har mina betyg börjat lida. Är det någon som har något tips?


   
Citera
Ämnesetiketter

Din morsa är ju störd. 

Pröva att klippa av delar av håret själv så att hon inte har ett val en att ge dig en killfrisyr.


   
SvaraCitera

Hur är det med in pappa då? Kan du vända dig till honom? 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OMG, det är självklar du som bestämmer över ditt hår. Skäl ut henne ordentligt så hon förstår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gå till polisen,sådär får hon inte göraMycket glad


   
SvaraCitera

Vad fan, säg till din morsa att du får göra vad fan du vill med ditt egna hår. 


   
SvaraCitera

Ditt hår, ditt utseende. Ditt val. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klipp henne i sömnen =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aziiima:
Hur är det med in pappa då? Kan du vända dig till honom? 🙂 

Träffar honom några enstaka gånger varannan vecka då han jobbar mycket. Men han har inte jättemycket att säga till om heller tyvärr ):


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju det. Jag älskar henne otroligt mycket, men det är ju för att hon är min mamma. Hon är underbar på alla sätt och jättevacker. Många stannar upp och jag har sätt unga killar ha tittat på henne. Och jag känner att jag måste uppfylla ett visst krav för jag är hennes dotter. Jag ska också vara vacker, och begåvad som mina syskon. Jag är familjens såkallade svarta får.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Boka tid och gå själv bara. Hon kommer säkert bli sur först men de går nog över fort.


   
SvaraCitera

Tycker du ska bestämma själv om du vill klippa ditt hår. det är faktiskt din kropp och du gör vad du vill med den! Din mamma är ju bara helt idiotisk! Klart du ska få klippa dig! Men laga mat och ta hans om dina småsyskon är bara idiotiskt!  Det är henne uppgift! Hon får skylla sig själv om hon klagar på dina betyg i skolan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är väl inte din jävla morsa som bestämmer det. Ha lite stake och säg "JAG GÖR VAD FAN JAG VILL MED MIN EGEN KROPP. FATTA DET KÄRRINGJÄVEL!" och sen går du och klipper dig hos en frisör. De kräver inte att du har målsmans tillstånd.


   
SvaraCitera

Säg så här till henne: "Då bestämmer jag hur du ska se ut. Du ska raka av dig håret, bära kjol på huvudet, sätta trosorna PÅ byxorna. Det blir ju perfekt!" Försök att låta allvarlig också. Då har hon inget att säga emot.

Du får precis vad du vill med din kropp! 

Sen kan du alltid boka frisörstid utan hennes tillåtelse. 


   
SvaraCitera

Det är bara hår. Kör ba.


   
SvaraCitera