Aviseringar
Rensa alla

Får inte klippa mig


Klipp dig bara!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testa att ta kontakt med kuratorn på din skola. Din mammas beteende är inte okej. Visst ska man hjälpa till hemma, men inte på bekostnad av sina betyg. Sedan är det din mamma som valt att skaffa fler barn och inte du och de är hennes ansvar och inte ditt. Var klippningen beträffar så är ju hennes åsikt om vad som är fint och inte speciellt relevant när det inte är hennes hår. Jag fick inte heller klippa mig som liten och min morsa blev _vansinnig_ när min farmor klippt mina toppar. Blä. Dock var jag nog då yngre än vad du är nu.
Har du pengar så gå till en frisör eller be en kompis klippa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

liax:
Det är ju det. Jag älskar henne otroligt mycket, men det är ju för att hon är min mamma. Hon är underbar på alla sätt och jättevacker. Många stannar upp och jag har sätt unga killar ha tittat på henne. Och jag känner att jag måste uppfylla ett visst krav för jag är hennes dotter. Jag ska också vara vacker, och begåvad som mina syskon. Jag är familjens såkallade svarta får.

Hon är din mamma och ska älska dig oavsett hur du ser ut. Hur du ser ut är sedan aldrig andras sak. Aldrig. Du finns inte till för att folk ska ha något att titta på utan för din egen skull.


   
SvaraCitera