Aviseringar
Rensa alla

Får inte ut tampongen


Ämnesstartare

idag var det första gången jag använde tampong, det var lite trögt att få in den men jag lyckades iallafall.. Shockerad
Men nu ska jag ta ut den, efter 10 timmar, men det går inte! Gråter
Jag drar allt vad jag har och försöker slappna av men det går verkligen inte!
jag har kollat i spegeln och då är det typ hud från slidan som liksom håller fast den..
Det gör jätteont! 🙁
vad ska jag göra?!


   
Citera

Oj, låter väldigt jobbigt! Jag är ju en kille så jag vet faktiskt inte 😮 men testa läs runt på Google eller youtube? 


   
SvaraCitera

Du får dra, helt enkelt alternativt se till att den blir tillräckligt blöt/full att dra ut lättare. 10 timmar är förövrigt väldigt långt. :/ 


   
SvaraCitera

Olivolja. 


   
SvaraCitera
höna

du kanske inte borde haft den i så länge! jag kan tycka det gör lite ont att dra ut den, typ strävt, men tillslut går det! men sätt dig på huk å typ "krysta" å sen kanske du kommer kunna dra ut den, om inte i snöret, så kommer du kanske kunna ta tag i den och dra! lycka till!


   
SvaraCitera

Sätt dig på huk och försök dra ut den. Använd gärna barnolja
eller vaselin när du ska dra ut den.
Nästa gång du sätter i tampongen så kan ta lite vaselin på tampongen.
Att ha i en tampong i 10 timmar är förövrigt lite för länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, jag insåg att det var alldeles för länge.. 🙁 
Alltså det är jättesvårt att förklara men jag får ut en liten bit utan tampongen, men det är hud som är ivägen och huden har typ delat på sig så den går typ inte att flytta på, det gör något extremt ont och jag drar allt vad jag har.. 🙁


   
SvaraCitera

Åk till akuten om det börjar bli riktigt obehagligt, kan vara farligt om du har den inne för länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för hjälpen! Jag var tvungen att klippa av en smal liiiiiten hudflik som hade typ delat på sig (ingenting som kan skada mig då folk peircar sig där nere iallafall) , då fick jag ut den helt utan problem! Glad


   
SvaraCitera
torg1

Som nån sa sätt dig på huk och försök få ut den. Slidan öppnar upp sig lite om man sätter sig på huk så de blir alltså lättare att få ut den. Sen är det bara dra allt vad du kan tills den kmr ut. Gör det dock ONT så bör du ta kontakt med läkare omgående. antar din gynekolog kan hjälpa dig med det 🙂 är absolut inge fel å ta hjälp kan gå riktigt fel om du inte gör de.


   
SvaraCitera