Aviseringar
Rensa alla

Får jag göra det? [confused]


Ämnesstartare

Jag är under de där j***a 18 åren, och undrar om jag har rätten att åka var jag vill i Sverige utan målsmans rätt.

Har jag rätten till det???? [smile]


   
Citera

Träffa en nätdejt eller?
Och nä, egentligen inte


   
SvaraCitera

jaaa asså det står ju inte gränspoliser vid varje stad och kollar att du har intyg från målsman, eller va menaru?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

jaaa asså det står ju inte gränspoliser vid varje stad och kollar att du har intyg från målsman, eller va menaru?

om jag tillex. åker iväg till en stad, fast jag inte får för pappa, vad kan han göra då?


   
SvaraCitera

carolinesmile:

om jag tillex. åker iväg till en stad, fast jag inte får för pappa, vad kan han göra då?

han kan straffa dig på vilket vis han vill? utegångsförbud i tusen år, tjejen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utspädaren:

han kan straffa dig på vilket vis han vill? utegångsförbud i tusen år, tjejen

kan han? [cry] men det skulle han aldrig göra....


   
SvaraCitera

Haha


   
SvaraCitera

I princip; nej. Men i praktisk mening kan väl ingen stoppa dig.


   
SvaraCitera

Kötta på, b-ruden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amatören:

I princip; nej. Men i praktisk mening kan väl ingen stoppa dig.

hur länge skulle du vara borta om du var jag då? [bigsmile]


   
SvaraCitera

det är lugnt, du har min tillåtelse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

det är lugnt, du har min tillåtelse

yeaaah! [bigsmile]


   
SvaraCitera

carolinesmile:

hur länge skulle du vara borta om du var jag då? [bigsmile]

Jag skulle göra det som en dagsresa. Åka ut på morgonen "för att hitta på X med vänner" och sedan komma hem före mörkrets inbrott. Skulle se till att ta ut kontanter i närheten av det ställe man sagt att man ska "vara med vännerna" och sedan använda cash för att betala tågbiljetterna. Då kan päronen inte se på utdragen att du köpt något från SJ osv (om du har t.ex Maestro). Se till att de inte har någon GPS-koll på dig heller. Det är en pain in the a**.

Glöm inte att ta ut pengar för både dit- och hemresa, annars sitter du där på stationen i en främmande stad och riskerar att bli busted för att du var en klant.

Har du inga vänner kan du fake:a att du ska till random spel-ställe och säga att du fått ett enorm intresse för World of Warcraft. Eller att du ska vara good girl och spendera dagen på biblioteket och plugga.

Om du behöver vara borta längre än över dagen pga avstånd till andra staden eller dylikt, rekommenderar jag att du slänger ihop en "sova över"-lögn eller liknande.


   
SvaraCitera

Nu kommer jag brinna i helvetet. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amatören:

Om du behöver vara borta längre än över dagen pga avstånd till andra staden eller dylikt, rekommenderar jag att du slänger ihop en "sova över"-lögn eller liknande.

Tack för din info. Saken är att resan dit tar minst 4 timmar, och jag tänkte sova över där. Men det tar stopp då pappa ringer hem och ser så jag sover över hos kompisarna, pga. att jag en gång inte lydit.

Så vad ska jag säg?

Funderade på att säg att jag ska till mormor, för det brukar han inte kolla upp så, men då lär han väl få reda på det då jag kommer hem.


   
SvaraCitera