Aviseringar
Rensa alla

Får krogpersonalen verkligen göra så?


Ämnesstartare

Läste detta på Facebook nyss och blev riktigt arg:
Jag hatar krogpersonal som kastar ut handikappade för att de tror att de är fulla fast de inte är det.


   
Citera

länka så man får se


   
SvaraCitera

Nä de får de inte, men..............

Ingen av oss va där. Ingen vet vad som hände. Ingen vet hur det gick till. Ingen vet nånting.

Vill man lägga energi på det ändå, kör i vind.


   
SvaraCitera

Det beror ju på hur de beter sig, tänker jag. Om man är aggressiv, störande el dyl så har ju personalen rätt att neka en servering och tom avvisa en från lokalen - oavsett om man är berusad eller inte. Är man såpass handikappad att man verkar kraftigt berusad kanske man inte ska vara ensam på krogen, men i de fall där det rör sig om folk som har problem med balansen el dyl pga handikapp så är det ju såklart fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, jag vet inte vad som hände, men som jag uppfattade det av trådstarten verkade et inte som om personen hade gjort något konstigt, utan blev utkastad utan anledning bara dör at han eller hon såg lite annorlunda ut eller inte var som de andra.  


   
SvaraCitera

min polare med asperger blev utkastad när han var total nykterist förut hahahahs


   
SvaraCitera

Om de uppfattar dem som fulla har de all rätt att kasta ut dem, handikappade eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:
min polare med asperger blev utkastad när han var total nykterist förut hahahahs

Ja, jag blir inte förvånad! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lucille:
Om de uppfattar dem som fulla har de all rätt att kasta ut dem, handikappade eller ej.

Om de ställer till med bråk har de förstås rätt att göra det, men inte så länge de inte har gjort någonting. 


   
SvaraCitera

skorpion76:

Om de ställer till med bråk har de förstås rätt att göra det, men inte så länge de inte har gjort någonting. 

Jo, om krogen anser att det finns anledning att misstänka att de är berusade så har de rätt att slänga ut dem eftersom de då inte får servera dem mer. Ibland blir man utkastad eller inte insläppt fast man inte är full. Deal with it.


   
SvaraCitera