Aviseringar
Rensa alla

Får man göra såhär?


Ämnesstartare

Hej! Idag var jag ute med min hund idag på en äng de 3 par låg utspridda på den ganska stora ängen! Och ängen är väldigt stor så aa. Men iaf, jag valde att sätta mig ner på gräset och släppa min yorkie så att han skulle få springa i nåra minuter. Jag gör de, och han är fram o tillbaka genom ängen! Men sen så kommer han nära ett par tjejer i kanske 25  års åldern där som sitter på sina handdukar o pratar, o när jag säger nära menar jag 5 meter ifrån där dem satt. Hur som helst så börjar den ena att vifta med en stor vatten flaska på honom och säger "sjas!", medans den andra viftar med tröjan o säger "Sjas på dig, din jävel! Jag slår dig!". Hunden blev då skrämd o sprang ifrån dem direkt, och han var inte så nära så att dem skulle säga på de sättet.

Nu är de såhär. Jag respekterar att dem inte vill vara i närheten av min hund (som väger 3kg), MEN måste dem verkligen överdriva och säga att dem kommer slå honom och säga din jävel? När de är en så pass liten hund som inte ens ville nåt dumt? Som sagt, visst kan dem säga åt honom att dra men på ett vänligare sätt som tillexempel bara ett "bort" eller "försvinn". Vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

Klart dom får. Antar att du inte övervägt att en av dom eller båda kan ha varit hundfobiker.


   
SvaraCitera

låter löjligt i mina öron men som OF 5 sa

OF 5:
Klart dom får. Antar att du inte övervägt att en av dom eller båda kan ha varit hundfobiker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tkr det var överdrivet av dem faktiskt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det skulle gått ut över dig, inte hunden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dessutom är de i många städer inte ens tillåtet att ha hundar lösspringande på offentlig plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Tycker det skulle gått ut över dig, inte hunden.

Håller med här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad ledsen jag blev 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:
Klart dom får. Antar att du inte övervägt att en av dom eller båda kan ha varit hundfobiker.

Kan de ha varit, men som dem andra säger så skulle kunna ha sagt de till mig och inte ta ut de på hunden 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oliboy:

Kan de ha varit, men som dem andra säger så skulle kunna ha sagt de till mig och inte ta ut de på hunden 🙂

Det finns alltid mer att önska av människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur kan du ens ta åt dig av en sån sak? Det är väl för fan inte hela världen?Visst töntigt från deras sida men ofta man går och grubblar på en sån sak. Och har du problem med det kan du ju ta det med dem istället!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror att man får, men inte direkt trevligt 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle aldrig acceptera hot om våld mot en djurvän i alla fall, personen hade fått en rejäl avhysning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stackars hunden 🙁 Tycker de var elaka, som du sa borde de gått och pratat med dig istället för att vara elak mot hunden. Men alla är inte djurvänner tyvärr >:( 


   
SvaraCitera

Visste dem att hunden var din?

Tänk ifall någon av dem hade allvarlig hundallergi


   
SvaraCitera