Aviseringar
Rensa alla

Får man smalare ben av mycket joggning?


Ämnesstartare

Får man smalare ben om man joggar mycket och äter hälsosamt?


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja det är väl ganska självklart (om man pratar att bli av med fettet på benen)


   
SvaraCitera

Ja, du blir ju självklart av med fett men man bygger ju muskler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda_00:
Ja, du blir ju självklart av med fett men man bygger ju muskler.

Hur ska jag undvika att bygga muskler? Jag vill ju ha långa och smala ben, inte muskulösa ben.


   
SvaraCitera

sessan707997: Hur ska jag undvika att bygga muskler? Jag vill ju ha långa och smala ben, inte muskulösa ben.

Är det något fel på slanka muskulösa ben?


   
SvaraCitera

sessan707997: Hur ska jag undvika att bygga muskler? Jag vill ju ha långa och smala ben, inte muskulösa ben.

Om du springer mycket kommer du automatiskt bygga muskler, men jag tror inte att man bygger såpass mycket muskler av enbart jogging att benen ser överdrivet muskulösa ut. Muskler är ju bra för att kroppen blir stark.


   
SvaraCitera

sessan707997: Hur ska jag undvika att bygga muskler? Jag vill ju ha långa och smala ben, inte muskulösa ben.

Du får inte speciellt mycket muskler av enbart löpning. Dessutom är det inget som bara "råkar" hända att man plötsligt blir muskulös, speciellt inte som tjej. Att bygga muskler är något som tar väldigt lång tid och kräver väldigt mycket styrketräning, det är inte som att du vips plötsligt råkar få bautamuskler på benen när du inte ens vill ha det. Folk som satsar mycket på löpning får ofta smala och slanka kroppar, så go for it om det är det du vill.


   
SvaraCitera

sessan707997:

Hur ska jag undvika att bygga muskler? Jag vill ju ha långa och smala ben, inte muskulösa ben.

Ät nyttigt, men tror knappast att du kommer att få stora muskulösa ben om du inte tränar väldigt mycket, speciellt styrketräning för benen. Gå ut och spring eller gör någon annan konditions träning. Men du kommer ju självklart att få starkare ben men troligtvis inga stora muskulösa ben.


   
SvaraCitera

haha det är så roligt med tjejer som (obs pratar inte om dig som skapat tråden nu) typ vill börja träna och säger att "men jag vill inte lyfta för tungt, vill inte se ut som en bodybuilder" Rodnar bitch please, du hade inte lyckats se ut som en bodybuilder om du försökte


   
SvaraCitera