Aviseringar
Rensa alla

Får Nationell Idag presstöd? (Som veckotidning)


Ämnesstartare

Nationaldemokraterna har en egen tidning, Nationell Idag, som man ger ut ett nummer av varannan vecka till prenumeranter och ibland till förbipasserande vid ND:s samlingar.

ND vill nu med hjälp av fler prenumeranter (Över 1500 nya prenumeranter har hittils värvats och målet är 2000 nya prenumeranter) göra sin tidning till veckotidning och därmed ska ND ha rätt till PRESSTÖD och reglerna är glasklara:

"§ Presstödsnämnden får vid tillämpningen av denna förordning inte ta hänsyn till vare sig tidningens politiska inställning eller dess ställningstagande i enskilda frågor."

"Det finns därför god chans att presstödet äntligen kommer att gå till vettiga ändamål, istället för att bara understödja olika vänstersekter." skriver Nationaldemokraterna.

"Att Nationell Idag läses av så många och ständigt slår nya rekord är ett tydligt tecken på att nationalismen växer sig allt starkare i Sverige. Samtidigt är tidningen ett utmärkt sätt att sprida nationalismens idéer till ännu fler."

http://www.nd.se/nyheter/dokument.asp?dokID=723

Nationaldemokraterna har även en kampanjsida där man kan följa hur det går med värvandet av prenumeranter:

http://www.nd.se/ni/veckotidning/

Just nu saknas endast 452 prenumeranter för att kunna göra Nationell Idag till veckotidning!

ND lär förr eller senare stöta på motstånd av PK-folket, media och politiker. Tror du att ND kommer få det presstöd som man har rätt till när man nu snart ger ut sin tidning som veckotidning?

ÄNDRAT 2008-10-30 16:53
Image


   
Citera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Ja, lagen är glasklar. (Du röstade på detta alternativ)

Tragiskt nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Ja, lagen är glasklar. (Du röstade på detta alternativ)

stört fel dock isf[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gugge_heter_jag:

stört fel dock isf[zzz]

Vad är det som är fel med att ett demokratiskt parti som ND har samma rätt som alla andra? Presstödet ska inte bara gå till vänstersekter som bedriver tidningar. Det kunde väl inte bli mer rätt än att för en gångs skull ett nationalistiskt alternativ tar och får chansen till presstöd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Vad är det som är fel medatt ett demokratiskt parti som ND har samma rätt som alla andra?

Att det inte är ett demokratiskt parti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Vad är det som är fel medatt ett demokratiskt parti som ND har samma rätt som alla andra? Presstödet ska inte bara gå till vänstersekter som bedriver tidningar. Det kunde väl inte bli mer rätt än att för en gångs skull ett nationalistiskt alternativ tar och får chansen till presstöd?

jag syftade inte på att det är mer fel att de får presstöd än att någon annan får det. jag menade att en tidning, oavsett politisk inriktning eller vilket ämne den behandlar, ska vara självförsörjande, och inte leva på statligt stöd, då jag är liberal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Att det inte är ett demokratiskt parti.

Det är det absolut och reglerna för presstödet är glasklara och även dom fattade på demokratiska grunder. Allt i frågan är demokratiskt rakt igenom.

gugge_heter_jag:

jag syftade inte på att det är mer fel att de får presstöd än att någon annan får det. jag menade att en tidning, oavsett politisk inriktning eller vilket ämne den behandlar, ska vara självförsörjande, och inte leva på statligt stöd, då jag är liberal.

Okej.. Men hur tänker du då i och med att även stora tidningar och TV-kanaler delvis kan leva på samma eller liknande stöd?

Du vill alltså ta bort presstödet och därmed ta bort möjligheterna för många små tidningar att alls existera? Bara personer med makt och mycket pengar ska kunna bedriva en tidning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gugge_heter_jag:

jag syftade inte på att det är mer fel att de får presstöd än att någon annan får det. jag menade att en tidning, oavsett politisk inriktning eller vilket ämne den behandlar, ska vara självförsörjande, och inte leva på statligt stöd, då jag är liberal.

Så bara rika tidningar ska kunna yttra sin åsikt? There goes din kära demokrati. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Det är det absolut och reglerna för presstödet är glasklara och även dom fattade på demokratiska grunder. Allt i frågan är demokratiskt rakt igenom.

ND är ett anti-demokratiskt parti.


   
SvaraCitera

Grön och Vit:

Ja, lagen är glasklar. (Du röstade på detta alternativ)

Står ju oavsett åsikt, så annat vore ju lagbrott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Nej, även om lagen är glasklar. (Du röstade på detta alternativ)

Tror inte dom kommer få det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Men hur tänker du då i och med att även stora tidningar och TV-kanaler delvis kan leva på samma eller liknande stöd?

tycker det också är fel, då jag anser att alla privata företag ska vara självförsörjande.

Chamaeleo:

Så bara rika tidningar ska kunna yttra sin åsikt? There goes din kära demokrati. [bigsmile]

vadå rika tidningar?[zzz] en tidning har större inkomster ju fler sm läser den[zzz] alltså blir de tidningar som folk vill läsa "rikare", medans de tidningar som folk tycker är skit inte överlever. naturligt urval helt enkel, ser inte hur det skulle hota demokratin på något sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

ND är ett anti-demokratiskt parti.

Det är din åsikt..

Stronghold:

Tror inte dom kommer få det.

Av vilken anledning tror du? ND har ändå rätten på sin sida och kommer nog till slut få sitt presstöd? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Av vilken anledning tror du? ND har ändå rätten på sin sida och kommer nog till slut få sitt presstöd?

Okej, isf kanske.
Men något kommer säkert bli kallat hets mot folkgrupp och så kommer det skita sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Det är din åsikt..

Ja.


   
SvaraCitera