Aviseringar
Rensa alla

Får ni presenter/upplevelser av era partners?


Ämnesstartare

Hej, jag är snart 22 år och har ett förhållande med en 4 år äldre kille.
Vi har snart varit tillsammans i 3 år och nu kommer problemet.
Det kanske låter hemskt och själviskt men han köper ALDRIG ngt till mig!
Förutom till jul/födelsedagar, men resten av året?
Nada!
Inte ens ett kort eller en blomma!
Fast jag skickar chokladogram, nallebud o köper kort och presenter!
I julklapp fick han till och med ett xbox med kinect!!
Fast jag studerar och jobbar lite extra.
Han skyller på att han inte har råd, ändå tjänar han lika mkt per månad som jag tjänar per år!
Rättvist?
Nej!!
Jag känner mig aldrig uppskattad och älskad!
Ja menar lite uppvaktning vill man ju ha
Hur kan han sitta där och ta och ta och ta o aldrig ge tillbaka?

Det funkar inte att snacka med honom om detta. Har försökt i 1½ år. Han ska bättre på sig säger han, men han gör aldrig det!

Jag är så trött på detta förhållande att ja funderar på att avsluta det hela...

Va tycker ni jag ska göra?


   
Citera
Ämnesstartare

Just de, han bjuder mig aldrig på bio eller middagar eller ngt sådant! Han tar aldrig intiativ till någonting! Vi har så tråkigt tillsammans, när vi är lediga bara sitter vi här hemma!
Jag vid en bok o han vid xbox. Känner mig så olycklig...


   
SvaraCitera

Köpte alltid en massa saker till min fd flickvän, gjorde det för att jag älskade henne och ville se henne överraskad och lycklig, inte för att jag förväntade mig något tillbaka av henne.

Det är en present, ingen byteshandel.


   
SvaraCitera

Om du känner dig olycklig och tycker att ni har tråkigt tillsammans så borde du nog inte vara tillsammans med honom heller. Helt oberoende av att han inte ger dig saker, alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det handlar ju också om att visa uppskattning, att visa att man tänker på sin partner!

Tänk om min pojkvän köpte hem ngt riktigt riktigt genomtänkt som jag inte behövde be om att köpa!

Tänk om han köpte bara för att han ville göra mig glad.

Tänk om han bara tänkte steget längre och bara tänkte lite utanför hans lilla trånga jävla ruta!

Det behöver inte vara ngn ting köpt! Han är jättebra på instrument!
Han kan väl skriva en låt och spela upp den!

VAD SOM HELST?!

Jag vill bara känna mig speciell, uppskattad och uppvaktad.
Känna att jag duger, att jag är duktig. Att jag är fin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Om du känner dig olycklig och tycker att ni har tråkigt tillsammans så borde du nog inte vara tillsammans med honom heller. Helt oberoende av att han inte ger dig saker, alltså.

Jag vet. Det är så svårt. Ibland är det jättebra, ibland inte...
Jag vill så gärna också gå framåt i förhållandet (förlova oss) men det vill inte han och då tappar jag suget på allting...


   
SvaraCitera

ChosenDoll:

Han tar aldrig intiativ till någonting!

Det är illa. Men han kanske helt enkelt inte är en sån person? Vad vill han göra då?


   
SvaraCitera

presenter är väl inte så jävla viktigt. sluta ge honom saker


   
SvaraCitera

ChosenDoll:

Jag vet. Det är så svårt. Ibland är det jättebra, ibland inte...Jag vill så gärna också gå framåt i förhållandet (förlova oss) men det vill inte han och då tappar jag suget på allting...

Varför vill du förlova dig om du är trött på förhållandet, inte känner dig uppskattad och tycker att ni har tråkigt tillsammans?


   
SvaraCitera

Jag skulle tycka att det var sorgligt om han kände sig tvungen att köpa massa prylar till mig för att visa att han tyckte om mig, uppskattar mycket mer att få en kram och några fina ord eller så... Jag gillar dessutom inte att få saker, det ger mig bara dåligt samvete.


   
SvaraCitera

Om du måste få presenter för att känna dig uppskattad så har ni nog ganska stora problem [tard]


   
SvaraCitera

ChosenDoll:

Det handlar ju också om att visa uppskattning, att visa att man tänker på sin partner!

Måste man visa det genom att köpa saker till varandra? [shake]

ChosenDoll:

Jag vill bara känna mig speciell, uppskattad och uppvaktad.
Känna att jag duger, att jag är duktig. Att jag är fin

[cry] Men varför via presenter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Varför vill du förlova dig om du är trött på förhållandet, inte känner dig uppskattad och tycker att ni har tråkigt tillsammans?

Det är först nu på sistone som jag har öppnat upp mina ögon!
Jag vet inte vad jag vill. Vi bor ändå ihop så det är inte bara att gö slut och sticka.
Vi måste bli av med lägengeten o bla bla bla och jag bor väldigt långt bort från familj och vänner

Nintendo:Om du måste få presenter för att känna dig uppskattad så har ni nog ganska stora problem [tard]

Jaha, så om du gav någon allt du hade och inte fick ngnting tillbaka, hade inte du vart lite besviken då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

[cry] Men varför via presenter?

Behöver inte vara presenter, det kan vara bio eller en måltid som han har lagat själv hemma med tända ljus.
DET KAN VARA O STÄDA!! Så jag slipper när jag kommer hem från skola/jobb
Det behöver inte vara stort.

Min pojkvän säger inte direkt att han uppskattar mig, men det kanske han inte gör heller....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag måste förklara mig lite. Ni verkar tro att jag är en hemsk människa.
Jag tycker att man gör sånt om man älskar varandra.
Försöker muntra upp den gråa vardagen lite grann så den inte är lika grå.
Herregud, om jag fick ett gulligt kort där det stod "jag älskar dig" på skulle jag nog leva på det i flera år!

Det jag försöker säga att jag tycker man ger varandra små ömhetsbevis för att få vardagen lite roligare och hålla förhållandet vid liv genom små överraskningar 🙂


   
SvaraCitera