Aviseringar
Rensa alla

Får ni presenter/upplevelser av era partners?


Ämnesstartare

Hej, jag är snart 22 år och har ett förhållande med en 4 år äldre kille.
Vi har snart varit tillsammans i 3 år och nu kommer problemet.
Det kanske låter hemskt och själviskt men han köper ALDRIG ngt till mig!
Förutom till jul/födelsedagar, men resten av året?
Nada!
Inte ens ett kort eller en blomma!
Fast jag skickar chokladogram, nallebud o köper kort och presenter!
I julklapp fick han till och med ett xbox med kinect!!
Fast jag studerar och jobbar lite extra.
Han skyller på att han inte har råd, ändå tjänar han lika mkt per månad som jag tjänar per år!
Rättvist?
Nej!!
Jag känner mig aldrig uppskattad och älskad!
Ja menar lite uppvaktning vill man ju ha
Hur kan han sitta där och ta och ta och ta o aldrig ge tillbaka?

Det funkar inte att snacka med honom om detta. Har försökt i 1½ år. Han ska bättre på sig säger han, men han gör aldrig det!

Jag är så trött på detta förhållande att ja funderar på att avsluta det hela...

Va tycker ni jag ska göra?


   
Citera
Ämnesstartare

Just de, han bjuder mig aldrig på bio eller middagar eller ngt sådant! Han tar aldrig intiativ till någonting! Vi har så tråkigt tillsammans, när vi är lediga bara sitter vi här hemma!
Jag vid en bok o han vid xbox. Känner mig så olycklig...


   
SvaraCitera

Köpte alltid en massa saker till min fd flickvän, gjorde det för att jag älskade henne och ville se henne överraskad och lycklig, inte för att jag förväntade mig något tillbaka av henne.

Det är en present, ingen byteshandel.


   
SvaraCitera

Om du känner dig olycklig och tycker att ni har tråkigt tillsammans så borde du nog inte vara tillsammans med honom heller. Helt oberoende av att han inte ger dig saker, alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det handlar ju också om att visa uppskattning, att visa att man tänker på sin partner!

Tänk om min pojkvän köpte hem ngt riktigt riktigt genomtänkt som jag inte behövde be om att köpa!