Aviseringar
Rensa alla

Får panik, ingen aning om hur jag ska göra 🙁


Ämnesstartare

Jo, jag går natur i gymnasiet nu och har därför kemi men jag har varit väldigt sjuk på två prov och ett kursprov. Var meningen att jag skulle göra en slags komplettering den här veckan med min lärare men nu fick jag reda på att han har en lektion då så han skickade ett mejl där han skrev att han endast kan tipsa mig om repetitionskurs efter sommaren där jag då gör det här kursprovet men betyder det att jag får gå om hela kursen samtidigt som jag har alla mina andra ämnen? har inga andra kemilektioner med den här läraren så kommer inte kunna fråga honom om detta. Jag är väldigt rädd och arg på mig själv men det är ju inte så att jag inte har fått F, har ju klarat alla prov jag har gjort, jag har bara varit jättesjuk och missat de här sista. Snälla kan någon hjälpa mig med det här, blir såå tacksam, har verkligen ingen aning om hur det här ska gå och jag känner att jag börjar få en enorm panik ..


   
Citera
Ämnesstartare

Exakt vad ska du ha hjälp med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:
Exakt vad ska du ha hjälp med?

Jag undrar bara om någon har varit med om något liknande. För om det är så att jag kommer behöva få gå om hela kursen kommer det bli jättestressigt. Jag kommer få gå en extrakurs och jag vet inte om jag kommer klara av det. Vet inte vad min lärare menar men måste man gå om hela kursen? isf finns det inga kurser man kan gå på sommarlovet? Vill bara ha lite tips och svar x(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kontakta din rektor omedelbart och beskriv situationen. Naturligtvis ska man kunna göra omprov/kursprov i fall man råkar missa ett prov.

Du kan också gå till studievägledare för att få råd, men viktigast är rektorn. 


   
SvaraCitera

tycker att du ska skicka ett nytt mail till din lärare och fråga vad det innebär. han kan nog ge dig ett bättre svar än vad vi kan. lycka till!


   
SvaraCitera