Aviseringar
Rensa alla

Farliga Stockholm


XMinGrönaLampaÄrDödX:

Är de väl inte? Jag skulle ju alltså ut ur tunnelbanan, och hade bråttom.
Det är knappast meningen att man ska skada sig på dem (vilket jag gjort, jag har fortfarande ont och det är svullet).

jo, det är dom. gjorde sj samma sak för typ 4 år sen. fast jag hade vanan att öppna spärren genom att ¨låra¨ spärren (var såndär tre pinnspärr) och därav komma ut. olyckligtvis låg min ipod i fickan på låren så den böjdes lätt. höll dock. därav så ska man inte göra nått drastiskt när man går ut ur en sl-spärr. dom är gjorda att stoppa en


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

[bigsmile] Du är så djup ibland [blush]

Vet, därför Mario gillar mig. Eller. Eh. [blush]

lacostekrokodilen:

dom är gjorda att stoppa en

Det är skitdumt. Alla här har ju bråttom, man kan tycka att de borde göra något vettigt och fungerande som inte gör ont. [mad]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

... Nej. För det första tvivlar jag på att du varit i nordens alla städer

Jag har varit i samtliga Sveriges stora städer utom Visby (ingen jättestad men ändå) och Karlstad, större delen av Danmark (inklusive Köpenhamn), så gott som hela Norge samt i Helsingfors och Reykjavik, och nej, jag har inte sett något som ens snuddar vid den estetik och mångfald Stockholm uppbjuder. Men visst, jag har inte varit "överallt".


   
SvaraCitera

Hm, Politik och samhälle är en felplacering. Lägger i klotter [no-no]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Politik och Samhälle


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det är skitdumt. Alla här har ju bråttom, man kan tycka att de borde göra något vettigt och fungerande som inte gör ont.

jag slutade förstå SL som helhet när jag var 10 o insåg att majoriteten av deras verksamhet är skit. hur många jävla spärrvarianter har dom inte byggt? säkert ett tiotal. o sen kom dom här moderna high-tech spärrarna som var plankningssäkra. tog ju nån vecka innan folk kom på hur man gör. behöver bara en halsduk. vad kostar en sån spärr egentligen? ett par miljoner minst :S


   
SvaraCitera

Tunnelbanespärrar är av ondo.


   
SvaraCitera

Tunnelbanefärder under rusningstrafik är det sämsta här. Eller att lämna tunnelbanan under rusningstrafik och ta sig genom gångarna under fortsatt rådande rusningstrafik.

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

Jag har varit i samtliga Sveriges stora städer

Finns inget som säger att en stad måste vara stor för att vara vacker. Stockholm är inte estetiskt eller vackert någonstans. Det är stort, fult, klumpigt och typiskt storstad.

Nintendo:

Hm, Politik och samhälle är en felplacering. Lägger i klotter [no-no]

Är ju seriös tråd [mad]

Klorofyl:

Tunnelbanespärrar är av ondo.

Håller med fullständigt.


   
SvaraCitera

Jag gillar inte Stockholm alls faktiskt. Jag gillar Göteborg och Helsingborg bättre, västkust ftw.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Är ju seriös tråd [mad]

Ja, fast den hör inte hemma i PoS, och egentligen är det ju inget att diskutera, det är mer att spy galla över Sveriges rövhål [no-no] (ja, Stockholm är det enda och det riktiga)


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Finns inget som säger att en stad måste vara stor för att vara vacker. Stockholm är inte estetiskt eller vackert någonstans. Det är stort, fult, klumpigt och typiskt storstad

Nej, men det känns jobbigt att räkna in alla byar och skogskojor. I så fall är ju - vad byn nu heter - i Härjedalen klar etta.

Jag vet bättre än du gör så sluta bestrid mina objektiva sanningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

Jag vet bättre än du gör så sluta bestrid mina objektiva sanningar.

Ja oj vad objektivt när det är du själv som bildat en egen uppfattning om städerna som du besökt. Ditt ord är lag. Eller va?
[zzz]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ja oj vad objektivt när det är du själv som bildat en egen uppfattning om städerna som du besökt. Ditt ord är lag. Eller va?

Irony Is a Dead Scene.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

skulle sprinta genom spärren ut från tunnelbanan

Jävla noob, alla vet att dom där spärrana är livsfarliga sakta in när du ska igenom dom.


   
SvaraCitera