Aviseringar
Rensa alla

Farligt att dricka alkohol om man är sjuk ?


Ämnesstartare

Tja asså jag undrar om det är farligt att dricka alkohol om man är sjuk för asså tänkte dricka vodka idag men har någon slags flunsa / förkylning fast det har blivit bättre nu. Är snorig som fan och hade huvudvärk fast det är bättre nu fast jag är fortfarande rätt seg.. Tack för svaren 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Direkt farligt vet jag inte. Men däremot kan det bli rätt jobbigt att festa när man är sjuk. Jag har festat med feber vilket inte är att rekommendera. Men tar du dig bara en liten shot så kanske det ist tar död på din förkylning 😉


   
SvaraCitera

Feber vet jag jag inte, men där jag är förkyld brukar jäger lindra halsont osv.. [crazy]


   
SvaraCitera

Kanske är onödigt att påfresta kroppen lite extra men farligt är det inte direkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack för alla svar 🙂


   
SvaraCitera

nä det går inte för sig. Dödligt ju.

Finns inga andra som någonsin skulle få för sig att supa när de är sjuka [zzz]

Nej okej, det är inte farligt men såklart inte bra (vilket alkohol iofs aldrig är). Och gör inte förkylningen bättre. Du kommer säkert orka med kvällen men dagen efter kan förkylningen ha blivit lite värre.


   
SvaraCitera

Inte alls farligt, men jobbigt.


   
SvaraCitera

m man dör


   
SvaraCitera

Alkohol är tungt för kroppen att bryta ner vilket gör den mer mottaglig för sjukdom, men någon dödsrisk är det nog inte.


   
SvaraCitera