Aviseringar
Rensa alla

Farligt att ha förhuden tillbakadragen utan att vara omskuren?


Ämnesstartare

Hej!

Satta och fundera på om det finns någon fara i att ha ollonet konstant blottat utan att va omskuren?
Någon med erfarenheter, som brukar ha tillbakadraget!?

Tack på förhand!


   
Citera

Det är inte farligt nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blaserad:

Det är inte farligt nej. 

Provat eller vad? 


   
SvaraCitera

haroldlowe12:

Provat eller vad? 

Nej men varför skulle det vara farligt? Det är ju inte farligt att vara omskuren. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blaserad:

Nej men varför skulle det vara farligt? Det är ju inte farligt att vara omskuren. 

Tänkte mer på att om det typ kan växa fast så...


   
SvaraCitera

haroldlowe12:

Tänkte mer på att om det typ kan växa fast så...

Väldigt säker på att så inte är fallet. 


   
SvaraCitera

Ingen större fara direkt nej.

haroldlowe12:

Tänkte mer på att om det typ kan växa fast så...

Hmm, det kan bli svårt att få förhuden att stanna kvar över ollonet sen om man haft det nere lite för länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Ingen större fara direkt nej.

Hmm, det kan bli svårt att få förhuden att stanna kvar över ollonet sen om man haft det nere lite för länge.

Alltså att få den så den täcker ollonet, som det är tänkt för icke omskuren?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haroldlowe12:

Alltså att få den så den täcker ollonet, som det är tänkt för icke omskuren?

Hur länge typ innan den blir svår att få tillbaka över ollonet, hur blir det typ sen då?


   
SvaraCitera

Jag lever och mitt åker i princip bort automatiskt efter ett tag då man har dragit huden över ollonet, tror jag har kort förhud, det blev sådär under puberteten när den växte. Lider inte alls. 

Edit: i slakt tillstånd ligger huden oftast kvar över, i erigerat kan huden omöjligt täcka hela ollonet.. Men har som sagt inget ont över det, snarare mer funktionärt, ollonet skall ändå blottas under samlag liksom, och när det blir fuktigt skaver det inte osv.    


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jag lever och mitt åker i princip bort automatiskt efter ett tag då man har dragit huden över ollonet, tror jag har kort förhud, det blev sådär under puberteten när den växte. Lider inte alls. 

Edit: i slakt tillstånd ligger huden oftast kvar över, i erigerat kan huden omöjligt täcka hela ollonet.. Men har som sagt inget ont över det, snarare mer funktionärt, ollonet skall ändå blottas under samlag liksom, och när det blir fuktigt skaver det inte osv.    

Jo, men menar nu.. jag har inte kort förhud.. Min täcker hela, men vill istället ha ollonet framme utan att kosta på en omskärelse, det går att ha den bakom ollonet, men tänkte mer på om den kan växa fast så?


   
SvaraCitera

d1 r normalt


   
SvaraCitera

min täcker aldrig om det är någon tröst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

min täcker aldrig om det är någon tröst

Men min täcker helt i normala fall, men vill ha ollonet blottat och fäster då förhuden bakom ollonet.. Kan det växa fast typ.. eller bli svårt att dra fram den dag man önskar?


   
SvaraCitera

haroldlowe12:

Men min täcker helt i normala fall, men vill ha ollonet blottat och fäster då förhuden bakom ollonet.. Kan det växa fast typ.. eller bli svårt att dra fram den dag man önskar?

vafan gör du så för? Och hur fan fäster du förhuden?


   
SvaraCitera