Aviseringar
Rensa alla

Farligt att svälja metall föremål?


Ämnesstartare

Hej!

Är det farligt att svälja metall föremål? T.ex en sån som sitter på cola burkar. Som man använder för att öppna burken med?
Råkade svälja en sån nyss. Och nu undrar jag om det är farligt så jag ska kontakta en läkare?


   
Citera

Kan tänka mig att det är det. Den lär ju inte lösas upp av magsyran i alla fall. Ring sjukvårdsupplysningen, de kan nog hjälpa dig bättre än någon här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på om det var vasst eller inte.


   
SvaraCitera

I och med att matspjälkningssystemet inte riktigt är anpassat för att bryta ner kompakta metallföremål så är det väl möjligt att det kan riva upp sår i tarmarna eller någon annan del av kroppen om det är vasst. Ring sjukvårdsupplysningen och kolla vad du kan göra.


   
SvaraCitera

ät på du[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

I och med att matspjälkningssystemet inte riktigt är anpassat för att bryta ner kompakta metallföremål så är det väl möjligt att det kan riva upp sår i tarmarna eller någon annan del av kroppen om det är vasst. Ring sjukvårdsupplysningen och kolla vad du kan göra.

Tror inte att den var så vass på något ställe. Men ska ringa det där stället nu.


   
SvaraCitera

izbiten:

Råkade svälja en sån nyss

Haha hur?

Är den inte vass så att den kan riva upp tarmsystemet så är det nog ingen fara, den kommer väl ut med skiten. Men ring sjukvårdsupplysning för säkerhets skull du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Haha hur?

Han öppnade en burk med munnen?


   
SvaraCitera

Sinnessjukdom:

Han öppnade en burk med munnen?

Jamen att svälja grejen är väl ganska misslyckat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Jamen att svälja grejen är väl ganska misslyckat?

Shit happens [party]


   
SvaraCitera

blir säkert mysigt när den ska ut[party]


   
SvaraCitera

sålde både kulor och enkronor när jag va liten. lever än idag [y]


   
SvaraCitera

izbiten:

Råkade svälja en sån nyss. Och nu undrar jag om det är farligt så jag ska kontakta en läkare?

Ja du.. Dom där är ju lite vassa, så det är nog bäst. [smile]


   
SvaraCitera

Lever du fortfarande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Lever du fortfarande?

Jag lever. 😛 Ringde ju sjukvårdsupplysningen igår och de sa att de nog inte skulle vara någon fara. Jag skulle äta o dricka mycket sa de så om jag fick ont i magen igen så skulle jag höra av mig igen.


   
SvaraCitera