Aviseringar
Rensa alla

Farligt och sitta vid datorn?


Man kan få fyrkantiga ögon å d är ju inte så fint


   
SvaraCitera
ohjens

det är inte bra för själen


   
SvaraCitera

Jag har fått "kornig" syn av att sitta o spela tv spel och dator för länge sedan 2001. Läkarna kan inte förklara det. Har också fått knakiga fingrar.


   
SvaraCitera

Vicious:

"kornig" syn

Är det partiklar som flyter runt i glaskroppen i ögat?


   
SvaraCitera

mrman:

Är det partiklar som flyter runt i glaskroppen i ögat?

Nej det "flimrar" som myrornas krig filter 24/7.


   
SvaraCitera

Vicious:

Nej det "flimrar" som myrornas krig filter 24/7.

Säker på att det inte är glaskroppsavlossning?


   
SvaraCitera

mrman:

Säker på att det inte är glaskroppsavlossning?

Hur ska jag veta? Ögonläkaren sa inget.
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Glaskrop...

Verkar inte som det.


   
SvaraCitera

Vicious:

Hur ska jag veta?

Man ser det, annars går man gå till en ögonläkare så kan dom kolla det med ett ögonmicroskåp. Jag har lite sånt, inte jättestörande och man tänker inte på det vanligtvis men tittar man på himmelen eller snö ser man det, att det flyter omkring i syn fältet. Inget farligt men supernice är det ju inte.


   
SvaraCitera

mrman:

Man ser det, annars går man gå till en ögonläkare så kan dom kolla det med ett ögonmicroskåp. Jag har lite sånt, inte jättestörande och man tänker inte på det vanligtvis men tittar man på himmelen eller snö ser man det, att det flyter omkring i syn fältet. Inget farligt men supernice är det ju inte.

Det påminner väldigt mycket om det här: http://www.familjeliv.se/Forum-4-46/m55306337-2.html

Yrsel, lite tinnitus ibland/sällan, Minne och koncentration, ostadighetskänslor. Som om man håller på att ramla, som om all balans bara försvinner.


   
SvaraCitera

Okej , ingen aning vad det är [shake]


   
SvaraCitera

det heter inte farligt och sitta vid datorn, utan farligt att sida vid datorn, så du vet [bigsmile]

men du kanske menar att nått är farligt och nått är har med att sitta vid datorn [bigsmile]


   
SvaraCitera

carolinesmile:

farligt att sida vid datorn

carolinesmile:

men du kanske menar att nått är farligt och nått är har med att sitta vid datorn

ok.


   
SvaraCitera

Vicious:

Jag har fått "kornig" syn av att sitta o spela tv spel och dator för länge sedan 2001. Läkarna kan inte förklara det. Har också fått knakiga fingrar.

Ifall läkarna inte kan förklara det så kanske de är lite snabba att göra kasualitetssamband mellan datorspelande och dina symptom.


   
SvaraCitera

carolinesmile:

det heter inte farligt och sitta vid datorn, utan farligt att sida vid datorn, så du vet

Det heter inte att det är farligt och sitta vid datorn utan att det är farligt att sitta vid datorn. Baraatt du vet.

carolinesmile:

men du kanske menar att nått är farligt och nått är har med att sitta vid datorn

Du kanske menar att något är farligt och att något dessutom har med att sitta vid datorn att göra?

Vad fint ditt glashus blev med alla stenar.


   
SvaraCitera

Comrade Premier:

Ifall läkarna inte kan förklara så kanske de är lite snabba att göra kasualitetssamband mellan datorspelande och dina symptom.

Kan alltid kolla om jag kan få en annan åsikt av en annan läkare.


   
SvaraCitera