Aviseringar
Rensa alla

fascineras av überkristna


Lounge:

kan inte tänka???? ba spread the word

haha mmmmm


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Xisco:

Kanske mer åt mitt håll nu när folk börjat växa upp och mogna mer

hur menaru?

Xisco:

är för mkt svenne för att ens våga sitta bredvid ngn på buss/tåg 😉

haha ok

tycker många uberkristna besitter en ovanlig social förmåga, kanske därför jag uppfattar de som bäng med


   
SvaraCitera

Lounge:

hur menaru?

Ju äldre man blir desto mer inser man att världen inte är så svart och vit som man trott att den var.
Inte så för alla tyvärr vad jag märkt men många av mina vänner har blivit mer mogna både som personer och i sin tro så att de inser att det inte är lönt att pracka på andra sin tro.

Lounge:

tycker många uberkristna besitter en ovanlig social förmåga

Nja. Alltså visst vi är sociala av oss men t.ex jag är inte översocial i varje situation.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Xisco:

Ju äldre man blir desto mer inser man att världen inte är så svart och vit som man trott att den var.
Inte så för alla tyvärr vad jag märkt men många av mina vänner har blivit mer mogna både som personer och i sin tro så att de inser att det inte är lönt att pracka på andra sin tro.

låter förståndigt

men de jag har mött har ofta varit äldre och på något vis verkar sakna hämningar för det VIKTIGASTE de har att förmedla

Xisco:

Nja. Alltså visst vi är sociala av oss men t.ex jag är inte översocial i varje situation.

är bara en märklig genomglad aura jag mött, vet inte om jag är den enda som uppfattar detta så


   
SvaraCitera

Lounge:

men de jag har mött har ofta varit äldre och på något vis verkar sakna hämningar för det VIKTIGASTE de har att förmedla

som sagt

Xisco:

Inte så för alla tyvärr

Jag känner flera äldre som jag tycker är lite "överkristna" men så länge de mår bra av det och inte skadar sig själv eller andra så är det skitsamma tänker jag.

Lounge:

är bara en märklig genomglad aura jag mött, vet inte om jag är den enda som uppfattar detta så

tolkar du glad = social?


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Xisco:

tolkar du glad = social?

nä, det gör jag ej. men de ser så jävla lyckliga ut. och är så utåtgående. samtidigt lugna. vet inte ens hur jag ska besrkiva det


   
SvaraCitera

respekterar ingen tro bara min egen [cool]

fet keffing:

hur gör du för att tänka ut så många trådar att göra

Lounge:

tänker? och skiter i huruvida det är av intresse eller ej

eller hUr


   
SvaraCitera

du är skyldig mig en öl


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

frukt:

du är skyldig mig en öl

kom på umträffen 21a så drar vill till bar1! det kan bli tradition


   
SvaraCitera

Lounge:

kom på umträffen 21a så drar vill till bar1! det kan bli tradition

ja kanske d


   
SvaraCitera
mynona

Lounge:

nä, det gör jag ej. men de ser så jävla lyckliga ut. och är så utåtgående. samtidigt lugna. vet inte ens hur jag ska besrkiva det

Klart man blir lycklig och lugn när man slipper ansvaret av att tänka själv och får allt färdigfunderat åt sig. Det är skönt att vara lat.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

mynona:

Klart man blir lycklig och lugn när man slipper ansvaret av att tänka själv och får allt färdigfunderat åt sig. Det är skönt att vara lat.

tror du det själv? att de får allt färdigfunderat åt sig? 😛


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

aha, läste fungerat, helt fel. men ja, tycker dock inte det är lika med lathet att ha tunnelseende.


   
SvaraCitera
mynona

Lounge:

aha, läste fungerat, helt fel. men ja, tycker dock inte det är lika med lathet att ha tunnelseende.

Jag har alltid sett religion - eller åtminstone "über"religion - som ett sätt för folk att slippa fundera ut egna värderingar och förklaringar och ta ansvar för dem, eftersom religionen talar om för dem vad de ska tänka och tycka.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

mynona:

Jag har alltid sett religion - eller åtminstone "über"religion - som ett sätt för folk att slippa fundera ut egna värderingar och förklaringar och ta ansvar för dem, eftersom religionen talar om för dem vad de ska tänka och tycka.

ja, men vet inte om det gör en människa lat


   
SvaraCitera