Aviseringar
Rensa alla

Fatta-kampanjen


Ämnesstartare

Våldtäckten i Umeå för fem år sedan när en tjej blev våldtagen med en flaska och våldtäcktsmännen släppta, väckte kampanjen Fatta. ( http://fatta.nu/ )

Under två månader fick tjejer skicka in sina berättelser om att de våltagits utan fällande domar eller utan att våga anmäla.

Denna låten och videon skapades i samarbete med musiker. Jag tycker att låten och kampanjen är fruktansvärt stark. 

 


   
Citera
Ämnesstartare

Usch, tror jag har läst om det fallet. För jävligt att de släpptes, de förtjänar låååånga straff och något slags rehabilitering som faktiskt biter.

Kass musik, men bra budskap. Är det genom musik de kommer försöka nå ut till folk eller? Debattartikeln som omtalas på hemsidan vore intressant att ta del av...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92: Våldtäckten i Umeå för fem år sedan när en tjej blev våldtagen med en flaska

Alltså den detaljen.. Sååå onödig. Alla våldtäkter är minst lika hemska. 🙁  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Alltså den detaljen.. Sååå onödig. Alla våldtäkter är minst lika hemska. 🙁  

100% ja, men det chockerande i fallet var att de inte kom till slutsatsen att det var en våldtäkt, utan släppte killarna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:
Våldtäkten i Umeå för fem år sedan när en tjej blev våldtagen med en flaska och våldtäktsmännen släppta, väckte kampanjen Fatta. ( http://fatta.nu/ )

Under två månader fick tjejer skicka in sina berättelser om att de våltagits utan fällande domar eller utan att våga anmäla.

Denna låten och videon skapades i samarbete med musiker. Jag tycker att låten och kampanjen är fruktansvärt stark. 

 

jag måste sova inombords, för jag vet hur våldtäkt stavas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

100% ja, men det chockerande i fallet var att de inte kom till slutsatsen att det var en våldtäkt, utan släppte killarna!

visste inte.. är iofs ej förvånad så jävla knasigt som vårat rättssystem är.. Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låten är usel som nästan all realpolitiskt motiverad musik


   
SvaraCitera
reben

tyckte inte låten var så bra

hemsk grej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra: Kass musik, men bra budskap. Är det genom musik de kommer försöka nå ut till folk eller? Debattartikeln som omtalas på hemsidan vore intressant att ta del av...

det är bara en sak i den större (välbehövda) kampanjen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

det är bara en sak i den större (välbehövda) kampanjen.

jag tror inte att du tjänar Kampen genom att hylla en dålig låt för dess budskap. du omyndigförklarar ju MedSystrarna genom att sänka ribban för dem. har du tänkt på det eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
seasaw

starkt


   
SvaraCitera