Aviseringar
Rensa alla

Fattiga människor


Ämnesstartare

Jag förstår inte vad folk har emot sk fattiga människor? Ofta kallas dem fattiga för underklass-luffare, socialfall osv med en negativ ton och jag kan inte förstå varför det ska vara så? Har "fattiga" människor gjort något fel? Deras fattigdom har de sällan förtjänat själva och då är dem fan inte värda att få plågas av det. Alla i Sverige har risk att hamna i fattigdom med inte så mycket pengar genom att plugg och vidareutbildningar går åt skogen, vill man inte vara hemlös och fattig så får man skylla sig själv att man inte kan ha lika fattigt som någon som har levt på gatan minst 8 år efter nian.

Jag orkar inte med alla som klagar på fattiga människor längre. Inget samhälle skulle kunna gå runt om alla skulle få lika lite lön oavsett hur mycket/lite den har levt på gatan.

 


   
Citera
Ämnesstartare

Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Icke! Fattiga människor är människor också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker synd om dom. men på ett sätt verkar det skönt att vara fattig och hemlös för att man inte har något att förlora. eller menar inte lika mycket som andra. tror dom är starkare än vanliga människor eftersom får stå ut med mer. men man tänker att dom är dåliga på att anpassa sig och att det är därför dom har det så, så att dom förtjänar att vara fattiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klyschigt men

"When the last tree has been cut down, the last fish caught, the last river poisoned, only then will we realize that one cannot eat money."


   
SvaraCitera

Vi lever i ett land av kristendomen 'den som inte arbetar ska inte heller äta' citat av nya testamentet.


   
SvaraCitera

ennie:
tycker synd om dom. men på ett sätt verkar det skönt att vara fattig och hemlös för att man inte har något att förlora. eller menar inte lika mycket som andra. tror dom är starkare än vanliga människor eftersom får stå ut med mer. men man tänker att dom är dåliga på att anpassa sig och att det är därför dom har det så, så att dom förtjänar att vara fattiga.

De tjänar inget på att folk tycker synd om de. Erbjud de svarta jobb istället som att städa eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LiberalWarrioe:

De tjänar inget på att folk tycker synd om de. Erbjud de svarta jobb istället som att städa eller något.

tror de gillar att man tänker på dem.


   
SvaraCitera