Aviseringar
Rensa alla

Fattiga och otacksamma


Ämnesstartare

Jag har grubblat lite och kommit fram till att fattiga människor är väldigt otacksamma generellt sätt. Alla fattiga människor är givetvis inte otacksamma, men tyvärr många. Om en femåring ger mig en godis så är jag glad för det. Inte för godisbiten utan för att ungen har visat kärlek[love]

Däremot så kan man ge en fattig en 100-lapp och var på den kan säga "Ja, det var inte så mycket!".

Är det någon som håller med mig och vet varför det är så här?

Jag säger inte att fattiga ska vara tacksamma för vad som helst och jag tycker absolut inte att de behöver slicka röv bara för de har fått något. Men ett tack eller något tycker man ju allt de borde kunna klämma fram sig.


   
Citera
Ämnesstartare

jag vet inte om jag räknas som fattig när jag får 1050 i månaden, fortfarande bor hemma och inte betalar för nåt, men jag blir glad för varje 100-lapp jag får [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jag vet inte om jag räknas som fattig när jag får 1050 i månaden, fortfarande bor hemma och inte betalar för nåt, men jag blir glad för varje 100-lapp jag får

Det är bra det[smile] Dock finns det väldigt många ungdomar som är på tok för bortskämda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får in c:a 8000 kr i månaden i form av ränteintäkter på mitt sparkapital och dylikt, är dock mkt sparsam och är likväl förbaskat glad för varje hundralapp jag får


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju zigenarligan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske är blind och döv, men jag har aldrig mött eller så mycket som hört någon mindre lyckligt lottad som inte varit tacksam över den hjälp de får eller har fått. Vare sig det är genom tiggeri eller bidrag..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Däremot så kan man ge en fattig en 100-lapp och var på den kan säga "Ja, det var inte så mycket!".

Haha va? Aldrig varit med om något liknande ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Dock finns det väldigt många ungdomar som är på tok för bortskämda.

typ alla.


   
SvaraCitera

Jag är inte bortskämd! Blir glad bara jag fpr en tjugo lapp [smile]


   
SvaraCitera

Yogi:

fpr

får* [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror ju på hela situationen? Utifrån behov osv, tror inte en hemlös skulle klaga om han skulle få bo i din källare.. tex, utan uppskattar snarare det han inte har och får. "Rika" däremot, kan köpa nästan precis det dem vill ha, och om någon annan erbjuder dem något kan det tänkas vara normalt eller inget speciellt, eftersom de redan har/kan få det.

Och just nu snackar jag om det man kan tänkas ha eller sakna. Kan vara pengar, kärlek osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Haha va? Aldrig varit med om något liknande ^^

Behöver inte vara en hundralapp utan det kan vara småsaker som om man ger en kompis en glass.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Utifrån behov osv, tror inte en hemlös skulle klaga om han skulle få bo i din källare.. te

Ja hemlösa brukar inte vara otrevliga och otacksamma. Men däremot många snorungar[mad] Åhh jag fick bara ett Nintendo Wii och inte ett Playstation 3[cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Ja hemlösa brukar inte vara otrevliga och otacksamma. Men däremot många snorungar[mad] Åhh jag fick bara ett Nintendo Wii och inte ett Playstation 3[cry][cry][cry]

Men dem är inte fattiga, de är giriga och bortskämda. Skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är väl folk i sverige som bara låssas


   
SvaraCitera