Aviseringar
Rensa alla

Fattiga och otacksamma


Ämnesstartare

ohYEA_:

Men dem är inte fattiga, de är giriga och bortskämda. Skillnad.

De kan leva på studiebidrag och deras föräldrar jobbar hårt för de ska ha råd med en sådan present. Otacksam ~ bortskämd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rika är fan så mycket mindre tacksamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palett:

det är väl folk i sverige som bara låssas

Hur tänker du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Rika är fan så mycket mindre tacksamma

Jag tycker det verkar vara tvärtom. Bara brats som kan vara lite otacksamma men de kan ju dö också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Hur tänker du då?

ja helt enkelt att det är människor som inte är fattiga egentligen, för du menar ju inte de i afrika


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Jag tycker det verkar vara tvärtom.

Det tycker inte jag.

SebastianE:

Bara brats som kan vara lite otacksamma men de kan ju dö också.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palett:

ja helt enkelt att det är människor som inte är fattiga egentligen, för du menar ju inte de i afrika

Isådana fall är de jäkligt duktiga på att de är fattiga. Nej nu tänker jag på svenskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Behöver inte vara en hundralapp utan det kan vara småsaker som om man ger en kompis en glass.

Hm. Har nog aldrig fått någon sådan kommentar oavsett. Fast jag är jävligt generös, trots min fattigdom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Kanske är blind och döv, men jag har aldrig mött eller så mycket som hört någon mindre lyckligt lottad som inte varit tacksam över den hjälp de får eller har fått. Vare sig det är genom tiggeri eller bidrag..

Var glad för det[y]

Oväntad:

Hm. Har nog aldrig fått någon sådan kommentar oavsett. Fast jag är jävligt generös, trots min fattigdom.

Nej men de kan säga, kan du inte bjuda mig på en glass. Jovisst säger man då och ger de en glass. Inte ens ett sketet tack[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Nej nu tänker jag på svenskar.

det har jag inte tänkt på. att de är otacksamma menar ja..om jag ger en peng till nån på gatan kollar h*n inte ens på mig, säger ingenting och så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Nej men de kan säga, kan du inte bjuda mig på en glass. Jovisst säger man då och ger de en glass. Inte ens ett sketet tack[mad]

Haha, det är ju bara ouppfostrat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Var glad för det[y]

Ja jo, jag vet inte om det är så att man kanske mest möter det hos övre medelklass och överklass.. Oftast de som har mage nog att gnälla över att de inte fick det finaste utan 'bara' det halvfina.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Haha, det är ju bara ouppfostrat.

otacksamt också!

massgrav:

Ja jo, jag vet inte om det är så att man kanske mest möter det hos övre medelklass och överklass.. Oftast de som har mage nog att gnälla över att de inte fick det finaste utan 'bara' det halvfina.

Ja och det är då man maler ner de i en köttkvarn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

otacksamt också!

Ja. Men orka bry sig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Ja. Men orka bry sig

näää


   
SvaraCitera