Aviseringar
Rensa alla

Favoritfilm från barndomen?


Ämnesstartare

Vi hade väl alla en film man som liten aldrig blev trött på, man kunde spola tillbaks den (R.I.P. VHS!) och se den igen direkt efter den var slut. Man skrattade alltid åt det som hände i filmen trots att man sett den tvåhundra gånger redan! Så vilken var din absoluta favoritfilm när du var liten? Kan du se filmen än idag? Kom gärna med en motivering!

Min favoritfilm var helt klart Asterix Och Obelix - Gallernas Hjälte! Såg den garanterat flera hundra gånger under min uppväxt. Kan faktiskt fortfarande se den idag! Detta är den enligt mig enda Asterix Och Obelix-filmen med bra röstskådespeleri. Bra röster, jättebra musik och lite lagom skönt tecknat!


   
Citera
Ämnesstartare

Den hemlighetsfulla trädgården [blush]

http://www.imdb.com/title/tt0108071/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonkungen och Space Jam såg jag miljoner gånger.


   
SvaraCitera

Lejonkungen. Mest för att det var den enda VHS:en vi hade.


   
SvaraCitera

Liten kan man väl inte kalla det, jag hade nog ingen sån då, men när jag var 12 kom Independence Day och den har jag nog sett 1 miljon gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aladdin tittade jag på hur mycket som helst [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

South park bigger longer & uncut.
Och Grease.


   
SvaraCitera

Jag tror det var Grease för mig med, men innan den så var det Sing Along Song vol. 2


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Aladdin tittade jag på hur mycket som helst [smile]

Var det den som lade grunden till ditt förakt för negrer, falafel och byxor från främre orienten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

Var det den som lade grunden till ditt förakt för negrer, falafel och byxor från främre orienten?

Jag väntade på hur långt tid det skulle ta innan jag för höra något sånt, gick snabbare än väntat.

Och svaret är nej på din fråga.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Jag väntade på hur långt tid det skulle ta innan jag för höra något sånt, gick snabbare än väntat.

[wink][wink][wink][wink][wink][wink]

Sheriffen:

Och svaret är nej på din fråga.

"Okej"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

[wink]

Vad hade Oscar för favoritfilm då? Låt höra nu!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pippi långstrump och mumindalen!
kan ibland sätta i de gamla VHSerna än idag och vara lite nostalgisk [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asterix och de tolv stordåden tror jag.
När jag var riktigt liten var det dock Pingu. Skrattade så jag skrek enligt mammsen.


   
SvaraCitera

Buddah:

Vad hade Oscar för favoritfilm då? Låt höra nu!

Oj.

Jag älskade tintin, jättemycket. Sedan en film ett litet blått tåg jag inte minns vad den heter. Djungelboken och Snövit var annars säkra kort, och är väl än idag. Skitbra filmer.


   
SvaraCitera