Aviseringar
Rensa alla

Feedback på mitt träningsschema!


Ämnesstartare

Första dagen: Joggar eller intensiv kortdistanslöpning

andra: Gym:bröst, triceps samt mage.

tredje: Löpning

Fjärde: Gym:axlar, ben och rygg.

Sjätte: löpning

Sjunde: Gym: Biceps, mage och underarmar.

Målet är att bygga volym och styrka. Konditionen är en kul sidosak 🙂

All hjälp uppskattas^^


   
Citera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

bygga volym

Lägg till en massa hamburgare och läsk då. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Lägg till en massa hamburgare och läsk då. [bigcheers]

Äter som en gris,
så det är lungt på den punkten[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Målet är att bygga volym och styrka.

Helkroppsövningar.


   
SvaraCitera

Axlar så tätt inpå ett bröstpass funkar inte speciellt bra för mig. Där har jag gärna så långt som möjligt mellan passen.

Jag föredrar också att träna biceps i slutet av mina ryggpass, alternativt att jag tränar armarna för sig en dag då jag är uppvilad.

Sjunde dagen med biceps, mage och underarmar låter i mina öron som ett riktigt lätt pass. Jag hade hellre också tränat ryggen på det passet, då mycket ryggträning tränar biceps och underarmar till viss del. Att träna rygg och ben under samma pass låter som overkill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

Sjunde dagen med biceps, mage och underarmar låter i mina öron som ett riktigt lätt pass. Jag hade hellre också tränat ryggen på det passet, då mycket ryggträning tränar biceps och underarmar till viss del. Att träna rygg och ben under samma pass låter som overkill.

Tack 🙂
Väldigt bra feedback!

Tror du om att köra magen 2ggr/vecka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, låt kroppen inte vila. No good.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Träna så pass mycket att du dör. Det tillfredsställer nog en del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För mycket löpning om du vill främst bygga muskelvolym och muskelstyrka. Jag gjorde nog själv det felet först. Har läst flera som säjer att mycket löpning snarast motverkar muskelbyggande, jag tror nu att de har rätt. Tycker du ska vända ditt 7-dagarsprogram till 2 löppass och 4 styrkepass de sju dagarna. Ungefär så:
Gym I - Löpn. - Gym II - Löpn. - Gym I - Vila - Gym II (- Löpn - etc)


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Tror du om att köra magen 2ggr/vecka?

Jag tror inte man bör träna magen speciellt annorlunda från andra muskelgrupper. Men tycker absolut du kan pröva att träna den två gånger i veckan, se hur det känns. Dock inte för tätt mellan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Målet är att bygga volym och styrka. Konditionen är en kul sidosak 🙂

du behöver inte träna underarmar eftersom dom får så mycket träning ändå när du kör rygg biceps och ja typ alla övningar. dom blir stora ändå.

kondition är inte så jätte bra om man vill öka i volym. men det ska tydligen ha bra effekt på testosteronet om man lägger ett 20min konditons pass direkt efter ett gym pass alltså medans man är på gymmet. men max 60 min i veckan.

eftersom rygg och ben är så stora muskelgrupper så borde du lägga dom på olika dagar.
magen kan du träna varje träningsdag om du tycker det är kul. den behöver inte lika mycket vila som andra muskelgrupper.
och om du verkligen vill öka i massa fort så är det bara att bulka. försök ligga 500cal över dagsbehovet eller bara vräck i dig pizza glass och annat med mycket kalorier:)


   
SvaraCitera