Aviseringar
Rensa alla

Fel i hjärnan?


Infraröd:

ventiler

... [chocked] trodde nästan jag var ensam om den fobin [blush]

Låter för övrigt som nån som behöver väldigt mycket psykisk hjälp utan att han/hon förstår att det är psykisk hjälp eftersom han/hon inte litar på vården. Svår nöt att knäcka det där, jobbigt läge! 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

a. Är bokstavligt talat livrädd för myror, ventiler, lampor, katter, hundar, hissar, nya människor, dagis, ovanlig mat, smuts, toaletter, karuseller, mörker, järnväg, tåg, båtar av alla slag, havet, trånga utrymmen, telefonsignaler, felmeddelanden på datorn, åska, insekter m.m.

Hur artar sig din rädsla för detta? Är du rädd konstant att bli smutsig? Tvättar du dig ofta? Etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som ett otryggt barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

Hur artar sig din rädsla för detta? Är du rädd konstant att bli smutsig? Tvättar du dig ofta? Etc.

Är inte rädd för det där nu. [zzz] Det var när jag var liten, som mest när jag var runt 6 år kanske. Orkar inte prata om hur det är nu. Nu är jag bara en väldigt konstig människa.


   
SvaraCitera

Infraröd:

felmeddelanden på datorn

Huh? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du var mig en ängslig liten plutt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är faktiskt jävligt viktigt att poängtera att jag inte är sån nu. Gör en massa saker som jag inte skulle ha vågat om jag hade haft kvar den gamla mentaliteten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

poisonedlove:

Huh? [confused]

Det är sant. Var rädd för det när jag var liten. Tog allt på så stort allvar. Trodde att det var något fel på mig om jag gjorde fel på datorn, samt att jag skulle bli straffad för det... typ. Tänkte inte så att jag skulle bli straffad (tror jag), men jag blev så rädd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Orkar inte prata om hur det är nu. Nu är jag bara en väldigt konstig människa.

Varför ens skapa en tråd om det då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur lyckades du byta ut den då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge Act:

Varför ens skapa en tråd om det då.

Skapade en tråd om mina barndomsproblem, inte

Infraröd:

om hur det är nu

.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bluff:

Hur lyckades du byta ut den då?

Växte upp, fick insikter, utmanade mig själv. Jag har dock fortfarande så mycket ångest att jag ibland inte ens tänker på det. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart man inte är samma person nu som man var när man var ett litet barn, jävla konstigt vore det om man inte utvecklats någonting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Jag har dock fortfarande så mycket ångest att jag ibland inte ens tänker på det.

Men av helt andra anledningar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bluff:

Men av helt andra anledningar?

Ja, tror det. Inte på samma sätt som när jag var liten i alla fall.


   
SvaraCitera