Aviseringar
Rensa alla

Fel på mig eller andra?


Anura:

Men du vet jag har länge varit blyg. Och jag känner att om ingen vill eller ens försöker ta kontakt med mig så vill dom inte ha något med mig att göra. Stämmer det?

Med ditt resonemang så är det ju det jag säger ganska logiskt; eftersom du inte söker kontakt tror inte de att du vill umgås med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Med ditt resonemang så är det ju det jag säger ganska logiskt; eftersom du inte söker kontakt tror inte de att du vill umgås med dem.

Sant. Fast problemet har nog varit att jag tänker på samma sätt som dom gör om mig :p Det är därför det har gått fel. Jag har också tänkt att om dom inte tar kontakt, så vill dom inte umgås med mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Kan det synas på sättet man beter sig på att man verkar som om man inte vill ha kontakt med någon?

Ja, om du inte aktivt söker kontakt kan det verka som att du faktiskt vill vara själv.

Du kanske kan köpa en sådan här tröja och ha på dig i skolan? [smile]
http://store.xkcd.com/xkcd/#JustShy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så jag gör otroligt fel när jag sitter själv i föreläsningssalarna? Är inne i salen vid rasterna eller inte pratar med någon på rasterna?


   
SvaraCitera

Anura:

Sant. Fast problemet har nog varit att jag tänker på samma sätt som dom gör om mig :p Det är därför det har gått fel. Jag har också tänkt att om dom inte tar kontakt, så vill dom inte umgås med mig

Gör någonting åt det då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Så jag gör otroligt fel när jag sitter själv i föreläsningssalarna? Är inne i salen vid rasterna eller inte pratar med någon på rasterna?

Ja. Du kan inte förvänta att någon ska prata med dig om du sitter kvar i salen när alla andra går ut.

Kom lite tidigare till föreläsningarna och sätt dig bredvid någon som du vill prata med. Eftersom ni läser samma kurs kan ni alltid prata om skolarbetet, klaga på läraren osv. Ett sätt att ta kontakt är att be om hjälp med någonting eller ställa några frågor kring kursen. När man väl har börjat prata med någon brukar det inte vara så svårt att fortsätta (förutsatt att du visar intresse och inte blir för introvert).

Jag tror på dig! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är ensam och rädd:

Ja. Du kan inte förvänta att någon ska prata med dig om du sitter kvar i salen när alla andra går ut.

Jag brukar gå ut på rasterna med 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bli en pratkvarn och snacka oavbrutet [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är ensam och rädd:

Ja. Du kan inte förvänta att någon ska prata med dig om du sitter kvar i salen när alla andra går ut.

Jag går ut på rasterna. Men svårt att bara gå in i en grupp du vet dom är inne i en cirkel och diskuterar med varandra. Då känns det lite läskigt och bara gå fram och säga "hej!" :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Men svårt att bara gå in i en grupp du vet dom är inne i en cirkel och diskuterar med varandra. Då känns det lite läskigt och bara gå fram och säga "hej!" :p

Pröva då:

Jag är ensam och rädd:

Kom lite tidigare till föreläsningarna och sätt dig bredvid någon som du vill prata med. Eftersom ni läser samma kurs kan ni alltid prata om skolarbetet, klaga på läraren osv.

så kan du följa med den personen ut på rasten också. Ingen kommer tycka att du är konstig för att du pratar med dem (de flesta tenderar att vara lite sjystare på högskolor än gymnasieskolor).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

börja le och småprata osv. sök ögonkontakt och sätt dig bredvid någon.

Hur gör man vid en stor cirkel grupp under rasten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

ur gör man vid en stor cirkel grupp under rasten?

Ställer dig i mitten. Fråga Paseo om råd!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hur gör man vid en stor cirkel grupp under rasten?

Går dit. Säger hej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hur gör man vid en stor cirkel grupp under rasten?

Man daskar till den som har snyggast röv. Fungerar varje gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Man daskar till den som har snyggast röv. Fungerar varje gång.

[bigsmile][cool]


   
SvaraCitera