Aviseringar
Rensa alla

Fel på torrentklient?


Ämnesstartare

Jag har tagit bort namn på filerna som tankas på den här bilden för att inte visar vad jag tankar, men det här är en ~print screen på min Transmission. Borde jag överväga att byta klient, eller ligger felet i just de här torrenterna? Nåt är fail.

Skärmavbild 2009-09-16 kl. 18.23.38.png


   
Citera
Ämnesetiketter
zIGGE

variabel:

Jag har tagit bort namn på filerna som tankas

Det är fail att döma om filerna som tankas till ingenting, har du tänkt på att det kan vara felet?

Och ja, jag tycker att du är en noob 😛

Radera torrent (inte bara filerna som tankas).


   
SvaraCitera
Åtta

zIGGE:

väldigt

[zzz]

Du reflekterade aldrig över det faktum att han kanske endast redigerat bilden för att vi inte ska se att han laddar ned åsneporr och gamla avsnitt av My Little Pony? [rolleyes]

F.ö. Anmäld.


   
SvaraCitera

Markera, tryck cmd och backspace, voila.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Det är fail att döma om filerna som tankas till ingenting, har du tänkt på att det kan vara felet?

menade att jag tagit bort namnen på bilden [tired] borde varit tydligare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Transmission har alltid krånglat för mig.

Använd vuze (gamla azureus) istället.

Det är bloatat och fult som fan men det låser sig iaf inte och dödar hela min dator så fort jag tankar i över 1mb/s.


   
SvaraCitera
Åtta

Annars kan du testa Deluge om du inte är rädd att kompilera från källkod (finns inga binärer till Mac (dock till många andra system)). Fungerar alldeles ypperligt, tar inte en miljon år att starta upp (som Vuze), äter inte upp halva ditt ram-minne (som Vuze) och orsakar förhoppningsvis inte samma problem som du upplevt med Transmission.

Om du inte kompilerat förut så finns instruktioner här: http://dev.deluge-torrent.org/wiki/Installing/Source


   
SvaraCitera

Har du uppdaterat transmission för Snow Leopard btw?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

utorrent?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Har du uppdaterat transmission för Snow Leopard btw?

nä,

Tickstart:

utorrent?

grejen är att jag inte kan välja vilken webbläsare som helst, för piratetorrents tillåter inte vad som helst T____T så ingen beta och inte utorrent på mac. rätt fail, men det är värt det.

zIGGE:

Alla som har läst tråden ser hur du yttligare en gång förlöjligar dig. Gör du det en gång till så anmäler jag dig f.ö som extremt spam/ot.

alltså vad är ditt problem zigge? om någon är det du som "förlöjligar dig", och du kan få 4 varningspoäng för personangreppet ovanför. förväntar mig ingen mer OT i den här tråden. Edit: det hade du visst redan fått 😛


   
SvaraCitera

För att besvara din fråga: sluta hänga på privata 1337 w4r3z d00d-trackers som drivs av 13-åriga sandlådediktatorer som inte har den ringaste aning om vad de sysslar med.

Trackers ska inte begränsa vilken klient man använder sig av (det är otroligt lätt att fejka ändå, så det är poänglöst,) försöka upprätta regler om att alla måste ha minst x ratio (dels går detta inte att göra på ett pålitligt sätt, och dels är detta ett jävla oskick för alla x>0,5 då varje användare >1 innebär att någon annan måste ligga <1) eller ägna sig åt annan kontrollidioti - BitTorrent-protokoller handlar om decentralisering FFS!

zIGGE:

Det är fail att döma om filerna som tankas till ingenting, har du tänkt på att det kan vara felet?

Rant rant! [mad] Dold text: variabel was here

variabel:

4 varningspoäng

OH NOES FYRA VARNINGSPOÄNG - jag vill ta tillfället i akt att poängtera att det nya systemet är inflexibelt och retarderat, och att jag hoppas att vilken idiot som än kom på detta vansinniga påhitt inte längre besudlar genpoolen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

p

Alltså, jag respekterar verkligen dig och ditt kunnande om alla områden (åtminstone de du uttalar dig om). Men tänk om du någon gång kunde skriva på ett någorlunda trevligt sätt till folk - där det går åtminstone. Emot zigge anser även jag att han bör påminnas om vilket idiot han är, så ofta det går.

En tanke bara, för ibland framstår du som San Francisco-borna som luktar på sina egna fisar och njuter av det.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Men tänk om du någon gång kunde skriva på ett någorlunda trevligt sätt till folk - där det går åtminstone.

Vill du se trevliga svar, skriv någonting som förtjänar ett. Har inte funnits mycket annat än korkade kommentarer att svara på det senaste, och det enda jag själv kan komma på att starta en tråd om har med bevis för olika egenskaper hos algoritmer att göra, och jag vet bättre än att starta den typen av tråd på UM.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Rant rant!

[zzz]

Gentlernen:

OH NOES FYRA VARNINGSPOÄNG - jag vill ta tillfället i akt att poängtera att det nya systemet är inflexibelt och retarderat, och att jag hoppas att vilken idiot som än kom på detta vansinniga påhitt inte längre besudlar genpoolen.

OT.

Gentlernen:

starta en tråd om har med bevis för olika egenskaper hos algoritmer att göra, och jag vet bättre än att starta den typen av tråd på UM.

Det där låter intressant. PM:a mig om du vill göra det och jag ska låsa den direkt 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var god läs vad som står på torrenten kanske?
You may only leech from location at the time, Vilket betyder att du laddar ner eller seedar den från någon annan stanns med, Beroende på vad du är med lem på för sida brukar du ofta kunna byta Passkey och på så sätt kunna börja leecha den igen. Men dock om du resetar passkeyn måste du ändra alla passkeys till dina andra torrenter som du seedar/leechar på samma sida

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Gentlernen:

Trackers ska inte begränsa vilken klient man använder sig av

De blockerar vissa trackers av anledningen att man inte ska få för mkt fel info skickat till sig eftersom att även det kommer läggas på downloaden. Så det finns en anledning till det, Kan kolla om jag hittar vad de skrev på de privata trackerserna jag är med lem på.


   
SvaraCitera