Aviseringar
Rensa alla

Fel storlek..


Ämnesstartare

Jag var och köpte ett par shorts häromdagen men utan att prova de såg jag att storleken var M alltså det borde stämma. Vid kassan säger de att det inte finns någon bytesrätt eller öppet köp så jag tar de ändå och går hem och provar de. Det visar sig att de är som xs/s i storlek egentligen så det där med m stämde inte alls. Tycker om de jättemycket men kan jag gå och kräva att få byta de till en större storlek? Kommer gå dit i varje fall och säga till, behöver dock lite info om det innan eftersom jag inte hittar ett skit på google..


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Alla storlekar är ju olika stora oberoende av vad det står.. Stod det xs/s i dem? Om så kan du ju uppvisa felet med kvittot, för på det lär det ju stå M. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du inte har lätt för att plocka fram ilska själv så ta med nån (typ förälder) som kan det. de har sålt en produkt under missledande villkor och oavsett vad lagen säger bör det gå att tjafsa tillbaka köpet om man är tillräckligt hård, eftersom man har all rätt på sin sida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Alla storlekar är ju olika stora oberoende av vad det står.. Stod det xs/s i dem? 

Det står att de ska vara i m men de är som xs/s när jag försöker få på mig de. Har byxor och andra shorts i s/m som passar mig perfekt men det gör inte de här. Känns ju som att det borde finnas en anledning till att det faktiskt står en storlek på de. Förstår skillnaden mellan kanske m/s men däremot inte m och xs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vissa butiksbiträden är schyssta och hjälper ändå! Har bytt några plagg trots att jag inte hade kvitto eftersom de ville vara snälla och hjälpa 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:
Vissa butiksbiträden är schyssta och hjälper ändå! Har bytt några plagg trots att jag inte hade kvitto eftersom de ville vara snälla och hjälpa 🙂

Ja, får väl gå dit och se vad de säger. Är lite av en privat butik så det kan vara lite svårare om de inte går med på det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att ta mig sig en förälder kan vara bra. Många butiker skiter i när minderåriga ska lämna tillbaka saker men när de har en förelder med sig då vågar de oftast inte säga emot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså egentligen är det dit eget fel att detta skedde då du inte ville pröva de i butik. De varnade dig men du köpte de ändå. Du kan ju alltid pröva byta men du har ingen rätt lämna tbx dem då du inte ville prova i butik. Deras M kanske är en extremt liten om det nu stod i att de var M men de KÄNDES som xs. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Som nämnt - ta med en vuxen!

Det bör dessutom vara något lättare att få igenom, då det rör sig om en likadan vara men i annan storlek, än om det rört sig om att lämna tillbaka och vilja ha pengarna tillbaka. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
Alltså egentligen är det dit eget fel att detta skedde då du inte ville pröva de i butik. De varnade dig men du köpte de ändå. Du kan ju alltid pröva byta men du har ingen rätt lämna tbx dem då du inte ville prova i butik. Deras M kanske är en extremt liten om det nu stod i att de var M men de KÄNDES som xs. 

Ja, det kändes som xs. Det tog stopp vid låren. Hade förstått om jag knappt hade fått på mig de men inte kunnat röra mig i de men det är stor skillnad när man sedan ska ta på sig de. Vanligtvis är det ju att man får på sig de men att de ändå är för tajta för ex. Storlek m men nu fick jag inte ens på mig de. Isf är det ju fel storlek, och därmed deras fel. Det är ju samma sak som att köpa från nätet. Man skriver inte m om storleken i själva verket är i xs. Då måste man ju ha rätt att få överklaga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym001:

Ja, det kändes som xs. Det tog stopp vid låren. Hade förstått om jag knappt hade fått på mig de men inte kunnat röra mig i de men det är stor skillnad när man sedan ska ta på sig de. Vanligtvis är det ju att man får på sig de men att de ändå är för tajta för ex. Storlek m men nu fick jag inte ens på mig de. Isf är det ju fel storlek, och därmed deras fel. Det är ju samma sak som att köpa från nätet. Man skriver inte m om storleken i själva verket är i xs. Då måste man ju ha rätt att få överklaga. 

fast om de valt att ha M i den storleken är det ditt fel att du inte ville testa dem. Inte deras


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

fast om de valt att ha M i den storleken är det ditt fel att du inte ville testa dem. Inte deras

Fast det var ju det. Det stod m på de men jag som har m i storlek kunde inte ens få på mig de. Jag kan också ha s men tydligen funkade inte de som s storlek heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym001:

Fast det var ju det. Det stod m på de men jag som har m i storlek kunde inte ens få på mig de. Jag kan också ha s men tydligen funkade inte de som s storlek heller

Men det är fortfarande att det stod M i shortsen eller hur? Då är det ditt ansvar att prova om  DERAS M passar för dig. Det är inte deras problem oavsett om den skulle vara felmärkt eller ej är det fortfarande DITT ansvar att se att deras M passar dig.  


   
SvaraCitera
mens
 mens

Du kan ju hoppas på att få byta till en storlek större om de är snälla men pengarna tillbaka kan du ju glömma. Butiken har ej gjort ngt fel här. De informerade dig om att du ej fick byta/pengarna tillbaka och du valde att ändå inte prova shortsen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

Men det är fortfarande att det stod M i shortsen eller hur? Då är det ditt ansvar att prova om  DERAS M passar för dig. Det är inte deras problem oavsett om den skulle vara felmärkt eller ej är det fortfarande DITT ansvar att se att deras M passar dig.  

Va? Det är ju just det jag frågar. Men det är konstigt om de har sin egna m- storlek eftersom alla m plagg som jag provat i hela mitt liv har passat


   
SvaraCitera