Aviseringar
Rensa alla

Fel storlek..


Ämnesstartare

mens:
Du kan ju hoppas på att få byta till en storlek större om de är snälla men pengarna tillbaka kan du ju glömma. Butiken har ej gjort ngt fel här. De informerade dig om att du ej fick byta/pengarna tillbaka och du valde att ändå inte prova shortsen. 

Precis, nejmen pengarna förväntar jag mig inte få tillbaka. Vill bara byta till en större storlek eftersom den var så konstig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym001:

Va? Det är ju just det jag frågar. Men det är konstigt om de har sin egna m- storlek eftersom alla m plagg som jag provat i hela mitt liv har passat

ja, jag har varit i många butiker som har haft lustiga storlekar. Fortfarande mitt ansvar att se att de passar ??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

ja, jag har varit i många butiker som har haft lustiga storlekar. Fortfarande mitt ansvar att se att de passar ??

Har aldrig sagt att jag gjorde rätt med att inte prova de. Det ångrar jag för jag känner att jag borde ha gjort det, men min poäng är att när det står M så borde ju plagget för guds skull passa på en person med M i storlek. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym001:

Har aldrig sagt att jag gjorde rätt med att inte prova de. Det ångrar jag för jag känner att jag borde ha gjort det, men min poäng är att när det står M så borde ju plagget för guds skull passa på en person med M i storlek. 

Det BORDE ja men många affärer har konstiga storlekar. Jag har S på H&M men xs på kapphal. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har ingen solklar juridisk rätt att byta/häva köp eller liknande. Du får försöka förlita dig på deras välvilja. Möjligtvis skulle du kunna häva att att det är fel på varan, eftersom storleken avviker från standarden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym001:

Va? Det är ju just det jag frågar. Men det är konstigt om de har sin egna m- storlek eftersom alla m plagg som jag provat i hela mitt liv har passat

Det finns ingen standard på klädstorlekar.


   
SvaraCitera