Aviseringar
Rensa alla

felskrivertal


Ämnesstartare

Moderkakan:

nittioett lr??

men vafananaiJI! ETTUSENNIOHUNDRANITTIOTALET! OKEJ?! Om det blir fel nu igen så: *cutcut*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

dem... spenderar gör man med pengar, ok?

skulle där föredra att ha mellanrum framför uteslutningstecknet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

men vafananaiJI! ETTUSENNIOHUNDRANITTIOTALET! OKEJ?! Om det blir fel nu igen så: *cutcut*

[bigsmile]


   
SvaraCitera
RenYu

Hovnarren:

Schlook

internet:

oj du lever

Aha. <3

Än har ingen lyckats tysta ner mig. :')


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

[bigsmile]

så glömde jag en etta... ja, där ser ni hur fel det blir kids...


   
SvaraCitera

RenYu:

Än har ingen lyckats tysta ner mig. :')

det känns bra

jag gillar att du är här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

så glömde jag en etta... ja, där ser ni hur fel det blir kids...

typiskt junkies att inte kunna skriva ordentligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

typiskt junkies att inte kunna skriva ordentligt

ja... verkligen. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

givetvis heter det tjugohundratio... du säger väl inte nittontusennittioett?

Det heter tvåtusentio och nittonhundranittioett. När man räknar säger man inte tjugohundra utan tvåtusen, just för att vi är inne i ett nytt årtusende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatar personer som aldrig använder interrobang


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Det heter tvåtusentio och nittonhundranittioett. När man räknar säger man inte tjugohundra utan tvåtusen, just för att vi är inne i ett nytt årtusende.

Är du säker? Säger man 1010 som tiotusentio då också (tiohundratio låter mycket bättre), gäller det bara när man precis är inne i ett nytt årtusende?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Är du säker? Säger man 1010 som tiotusentio då också (tiohundratio låter mycket bättre), gäller det bara när man precis är inne i ett nytt årtusende?

1010 utläses ju som etttusentio, men däremot 10010 skulle jag utläsa som tiotusentio.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

1010 utläses ju som etttusentio, men däremot 10010 skulle jag utläsa som tiotusentio.

Jag förstår inte poängen. Om man är konsekvent så blir det ju tiohundratio, inte ettusentio. Varför göra undantag för det första seklet på det nya årtusendet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RenYu:

😀

åfan, det var då fan inte igårImage


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Jag förstår inte poängen. Om man är konsekvent så blir det ju tiohundratio, inte ettusentio. Varför göra undantag för det första seklet på det nya årtusendet?

När man räknar säger man inte "tiohundra" utan då säger man "etttusen". Det blir ju likadant när vi sedan kommer upp i 2100. Då heter det "tvåtusenetthundra" och inte "tjugoetthundra".


   
SvaraCitera