Aviseringar
Rensa alla

Feminism eller Ekvivalism


- skulle ni se er som en hamburgare eller en varmkorv?

- jag är mat


   
SvaraCitera

payphonepimp:
- skulle ni se er som en hamburgare eller en varmkorv?

- jag är mat

skulle ni se er som mcdonalds eller burger king?

-jag är en hamburgare


   
SvaraCitera

ekvivalism lät bra


   
SvaraCitera

Exodus:

skulle ni se er som mcdonalds eller burger king?

-jag är en hamburgare

med att vara en hamburgare kommer att ha ett ursprung, men med att vara en människa kommer inte per nödvändighet en åsikt om jämlikhet

svaret ger inte ett skit


   
SvaraCitera

Exodus:
vad är svårt att fatta?

uppenbarligen vad det har med saken att göra (eftersom jag skrivit det tre gånger nu)

det var inte ens ett svar på frågan. att vara människa varken utesluter eller innebär att man är feminist (eller, eh, "ekvivalist")


   
SvaraCitera

terrormat:

uppenbarligen vad det har med saken att göra (eftersom jag skrivit det tre gånger nu)

det var inte ens ett svar på frågan. att vara människa varken utesluter eller innebär att man är feminist (eller, eh, "ekvivalist")

han identifierar sig varken som feminist eller ekvalist


   
SvaraCitera

violett eller lila?


   
SvaraCitera

payphonepimp:

med att vara en hamburgare kommer att ha ett ursprung, men med att vara en människa kommer inte per nödvändighet en åsikt om jämlikhet

svaret ger inte ett skit

måste man identifiera sig som -ister?


   
SvaraCitera

jag anser mig ha många feministiska åsikter, men ser inte mig själv som feminist, eller någon annan -ist


   
SvaraCitera

Bra. Feminismen utgår endast från att kvinnor ska få det bättre och att kvinnor som kollektiv är förtryckta. I vissa sammanhang och i vissa länder kan feministiska rörelser fylla funktioner i samhället men för att skapa sann jämställdhet kan man aldrig enbart utgå från ett kön. 


   
SvaraCitera

tumblr_nemygc5Ued1rhf8iao1_500.gif


   
SvaraCitera

Exodus:

måste man identifiera sig som -ister?

nej

om svaret på frågan "vad av följande alternativ identifierar du dig som?" är "varken eller" finns ett helt språk till vår förfogan (duality of patterning och hela kalaset) för att uttrycka det

i påståendet att man är en människa hör ingen åsikt överhuvudtaget, bara en underton av att man inte gillar kategoriska termer för att de är uteslutande (vilket är ironiskt, för i så fall görs det en kategorisk distinktion mellan kladistiska och ideologiska termer)


   
SvaraCitera

Nachac:
tumblr_nemygc5Ued1rhf8iao1_500.gif

Fattar inte.


   
SvaraCitera

payphonepimp:

i påståendet att man är en människa hör ingen åsikt överhuvudtaget, bara en underton av att man inte gillar kategoriska termer för att de är uteslutande (vilket är ironiskt, för i så fall görs det en kategorisk distinktion mellan kladistiska och ideologiska termer)

......

Tycker du vad han skrev var svårtolkat?


   
SvaraCitera

tycker nachac sammanfattar detta ganska bra


   
SvaraCitera