Aviseringar
Rensa alla

Feminism = manshat och orättvisa.


Ämnesstartare

Feminism = Manshat.
Manshat = Feminism.
Maskulinism = Rättvisa.

Vad ska feminister kämpa för nu?
Jag tycker vi kvinnor har så mycket frihet så det är så att männen blivit förtryckta.
"Nej!" tycker väl säkert ni, ja, okej, det är tvärtom i länder som Afghanistan och så.
Men vi är moderniserade, och feminismen har gått långt, FÖR långt..
Feminismens idioter (kvinnor) ser sig som offer.. Offer för vad?
Offer för inget. Det är män som är offren, nu kan en man knappt gilla sex utan att vara ett pervo!!

Om en man är slusk, aldrig tvättar sig så är han skitäcklig.
Men om en kvinna gör det så är det bara "Men ååh, kom igen, ge henne en chans!".
Vi säger att Lisa och Kalle är ihop.
Kalle vill ha sex, Lisa vill inte. Kalle respekterar..
Kalle vill ha sex, men Lisa vill inte.. Lisa blir arg.
Detta händer och är vanligt i hetero-förhållanden.

Några typiska orättvisor för män:

Sexleksaker.
En kvinna kan köpa en dildo, och det är helt accepterat.
Men om en man köper en plastfitta.. Ja, då jävlar.. Då är han en pervers sexfixerad jävel!

Att gilla sex.
Tycker kvinnor har slutat blivit slampor.
När jag pratar med kvinnor som är heterosexuella, brukar dom ibland säga "Ja men han är så jävla pervers, vill bara ha sex hela tiden!"
- "Men ueeh fy vad pervo!" svarar den andra hetero-kvinnan.
Jag har pratat med killar som älskar att prata om sex, som bara har tjejkompisar, dom vågar inte prata om det med sina tjejkompisar för att dom är så rädda att bli sedda som perversa jävlar! Är det här jämnställdhet? NEJ..

Misshandel.
Om en kvinna går ut med att hon blivit misshandlad och båldtagen av sin man så blir hon trodd på.
Om en man gör det så tror alla att han är fjollig, töntig blir han i samhällets ögon.
Om inte folk var så orättvisa mot män skulle folk få reda på att våld mot män, var mycket vanligare än vad man trodde!

Många tjejer jag träffat, utnyttjar sin makt i samhället..
Är bitchig..
Och feminismen gnäller på att kvinnor är förtryckta när en tjej kan registrera sig på flashback forum utan att bli kallad "töntig". Men om en man registrerar sig på familjeliv.se blir han fjolla och äckel på något sätt..


   
Citera

[smile]


   
SvaraCitera

tr...................ål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

tr...................ål

Blir man troll nu bara för att man inser sanningen? Feminister var extrema, men snälla någon... Detta var väl lite.... för extremt??..


   
SvaraCitera

ohYEA_:

tr...................ål


   
SvaraCitera

mmmm slackta dem


   
SvaraCitera

hahahahaha så jävla rätt!! [bigcheers]


   
SvaraCitera

Wööööörd.

Död åt bitterfittorna!


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

En kvinna kan köpa en dildo, och det är helt accepterat.
Men om en man köper en plastfitta.. Ja, då jävlar.. Då är han en pervers sexfixerad jävel!

män som knullar runt har ofta status medans tjejer som gör det blir kallade horor..

men annars, visst har du rätt:). inte för att jag orkar bry mig så mycket faktist..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Argh:

män som knullar runt har ofta status medans tjejer som gör det blir kallade horor..

Inte i våra kretsar. Det är därför jag har börjat umgåtts med män, eller jag försöker så mycket jag kan.


   
SvaraCitera

FAN VA BRA JAG TYCKER DU ÄR! [y]
HELT RÄTT!


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

Kalle vill ha sex, Lisa vill inte. Kalle respekterar..
Kalle vill ha sex, men Lisa vill inte.. Lisa blir arg.

Jo precis! Så jävla bortskämt!

Dessutom så får en kille som respekterar en MASSA problem.

Speciellt tidigt i förhållandet ska tjejerna alltid "testa" killen, eller när man har sex första gången och tjejen säger något helt idiotiskt för att

FrökenRakel:

En kvinna kan köpa en dildo, och det är helt accepterat.
Men om en man köper en plastfitta.. Ja, då jävlar.. Då är han en pervers sexfixerad jävel!

Haha nej han är patetisk och äcklig, medans en tjej är "frigjord" om hon skaffar en dildo.

Så jävla töntigt.

Argh:

män som knullar runt har ofta status medans tjejer som gör det blir kallade horor..

Och killar som är oskulder är äckliga fittor medans tjejer som gör det är fina och oskuldsfulla[wink]


   
SvaraCitera

Bra tråd, även om jag inte håller med om din slutsats. Finns fortfarande områden i det svenska samhället där kvinnor är nedvärderade och underlägsna, även om det inte är något tydligt markerat patriarkat längre.

Att kämpa för allas lika möjligheter oavsett kön är en betydligt bättre idé än att först bara fokusera på kvinnorna tills de har överhanden, sen fokusera på de förtryckta männen så de kommer högst igen, och så vidare.

Dock vore det trevligt med lite statistik, i den mån det finns. Vet att kvinnors förtryck av män sällan uppmärksammas och därför finns det ju inte så mycket forskning på det, men här kommer lite länkar som kan vara intressanta:
http://www.dn.se/insidan/kvinnovald-mot-man-tystas-ner-1.322735
Väldigt gammal studie som visar att män oftare misshandlas av sin partner än kvinnor, har inte följts upp av någon "mystisk" anledning.

Annan intressant uppsatts om ämnet, som hänvisar till en kanadensisk studie jag tyvärr inte kan hitta.

"Kordon och Wetterqvist tar upp amerikanska undersökningar kring våld i nära relationer som visat att de kvinnor som är mest aggressiva inte är de som är mest maskulina, utan tvärt om de kvinnor som bar typiskt sett feminina drag. Däremot fann man i dessa undersökningar skillnader i vilken typ av misshandel kvinnorna använde sig av. De kvinnor som misshandlade sin partner visade sig framförallt använda sig av psykiska trakasserier. Det finns studier i psykologi som visar att kvinnor till och med oftare låter sin partner utstå aggressioner än vice versa. Skillnaden verkar ligga i att män oftare skadar sin partner fysiskt. Detta skulle eventuellt kunna förklaras med att män kanske inte slår oftare utan att de av naturgivna orsaker slår hårdare än vad kvinnor gör. Vid sidan av dessa studier finns annan amerikansk forskning som visar att kvinnor visst använder fysiskt våld mot sin partner i samma utsträckning som vad män gör, men att män inte är lika anmälningsbenägna som vad kvinnor är. Kordon och Wetterqvist refererar i detta sammanhang också till Weizmann-Henelius som utifrån sin studie menar att kvinnor visst kan vara lika våldsamma som män. Skillnaderna ligger snarare just i att kvinnors våld på grund av fysisk styrka inte ställer till med lika stor skada som vad männens våld gör.

Kvinnor tar i större utsträckning till vapen, ofta i form av köksredskap. Då en kvinna begår våldsbrott använder hon sig framförallt av knivar eller trubbigt våld och ytterst sällan av skjutvapen. Kordon och Wetterqvist refererar till Jerzy Sarneckis påpekande att kvinnor inte använder sig av de jämlika möjligheter till våldsbrott som finns. Ett skjutvapen har ju fördelar med att man inte behöver komma så nära sitt offer och att det inte heller kräver någon styrka för att användas. Sarnecki menar att man skulle kunna säga att kvinnor som begår våldsbrott gör det med mycket av den traditionella kvinnorollen som mönster. Det psykiska våldet skall inte heller glömmas bort och kan vara minst lika förödande som det fysiska.

En kvinnas våld mot en man ses i allmänhet som mindre allvarligt, oavsett dess karaktär, vilket förmodligen har att göra med den generella bilden av män som starka och kvinnor som svaga. De flesta män upplever det som mycket genant att gå till polisen och anmäla en kvinna. Om mannen tar kvinnans våld med ro riskeras våldet mot honom dock att trappas upp. Risken för honom är att han till slut handgripligen måste försvara sig och att han då passerar gränsen för det tillåtna. Jag tror att han i ett sådant fall kan ha svårt att ha framgång med att hävda att han handlat i självförsvar gentemot kvinnan i fråga, så som en kvinna oftast skulle anses ha gjort i motsvarande situation.

Kvinnorna själva kan också anse sig ha rätt att använda våld för att hävda sig i en relation, samtidigt som de aldrig skulle tolerera något våld från mannens sida mot dem själva, allt med motiveringen att de är kvinnor.
År 1991 hölls ett seminarium där Robert Philippe propagerade för nolltolerans för våld i nära relationer, det vill säga oavsett om det är mannen eller kvinnan som är den som utövar våldet. Han menade att man aldrig kan acceptera att det för halva mänskligheten är legitimt att använda våld. Collin, som var en av deltagarna på detta seminarium, minns hur provocerande detta uttalande upplevdes bland åhörarna.

Palmberg och Wasén hänvisar till Strauss som är en av dem som menar att det är viktigt, inte bara för de utsatta männen, att bryta det till synes harmlösa mönstret av örfilar, sparkar, kastande av saker osv. Detta eftersom följderna av att kvinnor använder sig av det mer accepterade våldet skulle kunna leda till ett minskat motstånd mot våld inom familjen i största allmänhet. Dessutom upprätthåller det ett mönster av våld. För att bekämpa våld i nära relationer av alla de slag är det därför viktigt att kräva ickevåld inte bara från män, utan även från kvinnor."


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

båldtagen

[blush]


   
SvaraCitera

Nej, feminism är en ideologi med strävan efter jämlikhet mellan båda könen. Den började som rörelse ungefär samtidigt som franska revolutionen när någna fritänkande kvinnor påpekade att de ju faktiskt också borde omfattas av de mänskliga rättigheterna, och fick huvudet avhugget som tack för sina insiktsfulla kommentarer.

Att drivor av idioter sedan tillskriver sig titeln feminism medan de argumenterar för mansförtryck är en annan sak. De är bara idioter, om än nischade idioter.


   
SvaraCitera