Aviseringar
Rensa alla

Feminism och manlig oskuld.


presidente: Det är precis detta jag menar.
tack.

ja, för jag använde det just som argument.. Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det handlar inte bara om argument.


   
SvaraCitera

på detta forum är det inte helt ovanligt att de som uttrycker sig sexistiskt eller rasistiskt har ett oaktivt sexliv. om det beror på det, och att drf riktar de sitt hat mot kvinnor, eller om det är ren slump vet jag inte.

varför är det känsligt? det är normalt att vara oskuld.


   
SvaraCitera
mynona

presidente: till exempel om någon gnäller på feminism så är han oskuld han är en tönt som aldrig kommer att få en tjej.

Dessa någons brukar ofta vara killar som säger att det är feminismens fel att de är oskulder/inte får sex, och de brukar heller inte veta vad feminismen är och vill. Om de hade vetat det, skulle det förstå att det inte är feminismens fel. Om de klagar på feminismen utifrån den synvinkeln själva, så är det väl logiskt att också bemöta deras klagomål med sama argument som de själva använder? (Sedan är det ju förstås inte så attraktivt att vara okunnig och dessutom vägra ta reda på fakta som utplånar den okunnigheten, även om jag aldrig brukar använda sådana argument.)


   
SvaraCitera

Har inte hört detta. Själv tycker jag att begreppet oskuld är lamt. 


   
SvaraCitera

Kommer nog bara på en feministisk person som eventuellt yttrar sig så av och till, och det tror jag är i syfte att uppvisa en hånfullt machoinspirerad attityd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
på detta forum är det inte helt ovanligt att de som uttrycker sig sexistiskt eller rasistiskt har ett oaktivt sexliv. om det beror på det, och att drf riktar de sitt hat mot kvinnor, eller om det är ren slump vet jag inte.

varför är det känsligt? det är normalt att vara oskuld.

Hur vet du det?
Vad är din definition av sexism och rasism förresten? Vill gärna veta varför du tidigare anklagat mig för rasism.


   
SvaraCitera

Aldrig hört och då är jag aktiv eller läser många debatter och diskussioner kring ämnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Aldrig hört och då är jag aktiv eller läser många debatter och diskussioner kring ämnet.

Det handlar inte bara om debatter mot antifeminister och jämställdister( eller vad man nu kallar sig).


   
SvaraCitera

Har aldrig hört detta. Har däremot hört att många feminister ogillar ordet "oskuld", jag är en av dessa. 


   
SvaraCitera

Hittar du på för att smutskasta feminismen så var det rätt lamt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:
Hittar du på för att smutskasta feminismen så var det rätt lamt. 

Jag försöker inte smutskasta er. 


   
SvaraCitera

what jag har aldrigh ört nåt sånt


   
SvaraCitera

kakakaka:
varför är det känsligt? det är normalt att vara oskuld.

Det som gör det känsligt är att det känns som alla i ens egen ålder redan gjort det sen flera år. Det känns lite som att det tas för givet att alla 20 + har gjort det. Och ju äldre man blir med att vara oskuld, desto taskigare läge. Och rädslan att tjejer och kvinnor inte finner det så attraktivt med oskulder. Räds därför att aldrig få någon.
Det är så jag upplever det.
Men att jag själv är oskuld beskyller jag ingen för. Det ska man heller inte göra. Men däremot är det onödigt att strö salt i öppna sår.


   
SvaraCitera

Tjohej: Det som gör det känsligt är att det känns som alla i ens egen ålder redan gjort det sen flera år. Det känns lite som att det tas för givet att alla 20 + har gjort det. Och ju äldre man blir med att vara oskuld, desto taskigare läge. Och rädslan att tjejer och kvinnor inte finner det så attraktivt. Det är så jag upplever det.
Men att jag själv är oskuld beskyller jag ingen för. Det ska man heller inte göra. Men däremot är det onödigt att strö salt i öppna sår.

jag förstår att det är känsligt, dock så har jag sett dig skriva att det är självvalt att du är oskuld.
men att skylla det på kvinnor är sexistiskt, att det är på något sätt kvinnornas ansvar att en inte får ligga. det är inte raketforskning det handlar om. fixa dig, gå ut och sup. grattis, nu får du ligg. 


   
SvaraCitera