Aviseringar
Rensa alla

Feminist: Alla män är potentiella våldtäktsmän.


Ämnesstartare

Weeaboo:

Den enda som ska knipa igen är du för en handfull av våldtäkter är inte i närheten så samhällsfarlig som tanken på att alla män är potentiella våldtäktsmän.

Det är bra att vara naturligt riskmedvetenhet. Men det bör inte övergå till paranoia och en kolossal skuldbeläggning på alla män.

Oj ja jag glömde att det bara skett en handfull våldtäkter och att kvinnor inte alls är utsatta tlsm med män.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Weeaboo måste fanimig vara ett troll Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok kom till mig och gnäll när ni varje jävla gång ni är ute ensamma kvällstid blir ropade på, visslade på, jagade och tafsade på. kom tillbaks och gnäll då era uppblåsta, kränkta jävla idioter, så ska vi prata om det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karrrold: Är det rätt att kvinnor, ska se ALLA män som potentiella våldtäktsmän?

I vissa situationer kan det vara bäst så, för sin egen säkerhet. Då menar jag t ex sena festkvällar där det även är mycket alkohol inblandat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: WTF.

Brå uppskattar att minst 36 000 våldtäkter sker varje år, det vill säga 100 våldtäkter varje dag.

Skärp dig.

Enligt statistik så sker de flesta våldtäkter i hemmet av någon du känner. Därmed gör inte hennes "när jag står med nyckeln" scenariot gälland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:

Enligt statistik så sker de flesta våldtäkter i hemmet av någon du känner. Därmed gör inte hennes "när jag står med nyckeln" scenariot gälland.

Fast det är fortfarande inte "få" våldtäkter, och varje våldtäkt är en våldtäkt för mycket. Männen som står en nära och finns i hemmet känner man mer tillit till och har man mer förtroende för än främlingar, det faller sig därför mer naturligt att vara mer rädd för främmande människor än för nån man känner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helt korrekt.

Dock äre kepprätt uppåt i helvetet så indolentiskt att använda icke igenomtänkta tankar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Fast det är fortfarande inte "få" våldtäkter, och varje våldtäkt är en våldtäkt för mycket. Männen som står en nära och finns i hemmet känner man mer tillit till och har man mer förtroende för än främlingar, det faller sig därför mer naturligt att vara mer rädd för främmande människor än för nån man känner.

Det var inte meningen att det skulle tas bokstavligt.

36 000 är en uppskattning och känns som en lagom rolig siffra.

om jag gör skillnad på överfallsvåldtäkter och våldtäkter inom nära relationer i mitt inlägg får du behandla det i den kontexten och inte vidga ämnet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju faktiskt ett större kvinnoförtryck med den uppblåsta hotbilden i öppen terräng än de faktiska antalen överfall.


   
SvaraCitera

blablablablablablablablablababblablabllbabablbbla
testosteron
han rår inte för de han e kille han gillar dig fast han gör dig illa
han vet inte hur han ska visa känslor
df våltar han dig gmn
inget personligt
han tkr ju om dig

typ såhär ser allas uppfostran ut grovt formulerat och utvecklat framåt i ålder


   
SvaraCitera

tycker det är fucking äckligt
vill att alla ska vara mysiga o snälla o inte bara tänka på sina sexuella behov eller vad fan nu det är för fel


   
SvaraCitera

borde finnas vaccin mot våldtäkt -.-


   
SvaraCitera