Aviseringar
Rensa alla

Feminister, räds ni för att få döttrar en dag?


Ämnesstartare

Då användaren dazed vände på steken och beskrev sin oro över att få en dotter som riskerar att bli misshandlad och våldtas av djuriska män i framtiden tänkte jag att det blir intressant att se om fler feminister delar de tankarna. Precis som den andra polltråden enbart riktar sig till feminister gör denna det också. Jag hoppas innerligt att ickefeminister eller feminister som vill ha barn låter bli att rösta. 


   
Citera
Ämnesstartare

Mycket intressant resultat... Fortsätt rösta, och skriv gärna lite i den så att den här tråden som rör flickor får synas lika mycket som den andra som rör pojkar! Något annat vore inte jämställt. Tumme ned


   
SvaraCitera
mens
 mens

både ja och nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Killar: räds ni att få barn med en feminist?


   
SvaraCitera
mynona

Är inte ett dugg rädd, och det spelar mig ingen roll som sådant, eftersom poängen med min feminism är att se människan som en individ snarare än ett kön. Men om jag skulle tvingas välja, skulle jag nog tycka det kändes bättre med ett barn som hade större frihet, och män har mer frihet än kvinnor. 

Edit: aha, såg inte att frågan var formulerad som om det var skälet till varför man inte ville ha barn. Nej, vill man inte ha barn har det inte med könet på barnet att göra alls utan för att man känner att man får möjlighet att leva sitt liv bättre utan. Det är en fråga frikopplad från feminismen och har bara att göra med att man helt enkelt inte har någon barnlängtan. När killar säger att de inte vill ha barn anses det inte konstigt. Så har det alls något med feminismen att göra, är det väl det att även kvinnor numera känner att det är okej att skaffa barn när man verkligen vill och annars inte. 


   
SvaraCitera