Aviseringar
Rensa alla

Feminister, räds ni för att få söner en dag?


Ämnesstartare

Jag har talat med många feminister i mina dagar. Jag kan inte säga att en övervägande del har uttalat sig om att de ej vill ha barn, men en stor del skulle jag säga. Då blir jag givetvis nyfiken och undrar om det beror på dess rädsla att få en son/söner, men vågar ej dela dessa tankar med dem. Det kan ju röra sig om vad fan som helst menar jag.

Till fördomsfulla vill jag klargöra att frågan både riktar sig till manliga och kvinnliga feminister. 

no-men.jpg


   
Citera

Varför skulle man rädas för att få just en son?


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:
Varför skulle man rädas för att få just en son?

extremister


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vanföreställd:

extremister

Mycket glad

nä, det handlar väl troligen om att dessa personer greppat att barn inte är något man bara skaffar på måfå, att de bryr sig om vilka gener de för vidare etc. fler människor borde fundera kring det. eller så vill de helt enkelt inte ha barn? alla vill nämligen inte det.
 


   
SvaraCitera

subhuman girl:

Mycket glad

nä, det handlar väl troligen om att dessa personer greppat att barn inte är något man bara skaffar på måfå, att de bryr sig om vilka gener de för vidare etc. fler människor borde fundera kring det. eller så vill de helt enkelt inte ha barn? alla vill nämligen inte det.
 

Frågan handlade ju inte om rädslan att få ett barn utan att just få en son, eller är det jag som missuppfattat?


   
SvaraCitera

vanföreställd:

extremister

Förvånad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vanföreställd:

Frågan handlade ju inte om rädslan att få ett barn utan att just få en son, eller är det jag som missuppfattat?

jag tror inte den rädslan existerar, därav min förklaring till varför människor kanske säger att de inte vill ha barn. du uttryckte själv att det kan handla om vad fan som helst, vilket jag tror. men ett tips är väl att fråga varför personen ifråga känner så, så slipper du undra och bilda en massa förutfattade meningar som du sen sitter och tjurar över på ditt rum.


   
SvaraCitera

subhuman girl:

jag tror inte den rädslan existerar, därav min förklaring till varför människor kanske säger att de inte vill ha barn. du uttryckte själv att det kan handla om vad fan som helst, vilket jag tror. men ett tips är väl att fråga varför personen ifråga känner så, så slipper du undra och bilda en massa förutfattade meningar som du sen sitter och tjurar över på ditt rum.

Själv så tycker jag inte att det skulle kunna finnas någon anledning att döma ut alla människor med ett speciellt kön, vilket är en av de saker feminister försöker motverka. Men om någon feminist som räds det manliga könet skulle vilja argumentera sin åsikt skulle jag bli väldigt tacksam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vanföreställd:

Själv så tycker jag inte att det skulle kunna finnas någon anledning att döma ut alla människor med ett speciellt kön, vilket är en av de saker feminister försöker motverka. Men visst, om någon feminist som räds det manliga könet skulle vilja argumentera sin åsikt skulle jag bli väldigt tacksam.

jag håller med? jag är feminist, jag vill ha barn, jag är inte rädd för att få en son. 
ja, därför jag tycker du borde tagit debatten då du haft tillfälle att diskutera saken, vilket du antyder att du haft i trådstarten.


   
SvaraCitera

subhuman girl:

jag håller med? jag är feminist, jag vill ha barn, jag är inte rädd för att få en son. 
ja, därför jag tycker du borde tagit debatten då du haft tillfälle att diskutera saken, vilket du antyder att du haft i trådstarten.

Du menar angående att jag är emot de feminister som räds att föda en son, men inte en dotter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vanföreställd:

Du menar angående att jag är emot de feminister som räds att föda en son, men inte en dotter?

ja? du skrev att du stött på människor som du haft dessa misstankar om, istället för att sitta och undra kan du ju fråga om det faktiskt är så att de är rädda för att föda söner, och varför de resonerar så. jag tycker själv att det låter befängt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men ja, kanske finns det även människor med den typen av tankar här på um. så antar att tråden kan komma att bli intressant.

ah, oj, trodde vanföreställd var ts. ber om ursäkt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man är inte feminist om man inte gillar ett visst kön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Varför skulle man rädas för att få just en son?

För att söner är av hankön?


   
SvaraCitera

Tickstart:

För att söner är av hankön?

och man ska alltså att ponera att feminister ser det som något att undvika?


   
SvaraCitera